به گزارش زیرنویس به نقل از وبگاه المعلومه، «صباح العکیلی» کارشناس سیاسی عراقی در اظهاراتی تاکید کرد: وزارت خارجه عراق در تعامل با مسائل امنیتی و سیاسی، معیارهایی دوگانه دارد. وی افزود: من از اینکه وزارت خارجه عراق در قبال نقض حاکمیت ملی عراق به صورت روزانه از سوی ترکیه، واکنشی نشان نمی‌دهد، شگفت‌زده و […]

به گزارش زیرنویس به نقل از وبگاه المعلومه، «صباح العکیلی» کارشناس سیاسی عراقی در اظهاراتی تاکید کرد: وزارت خارجه عراق در تعامل با مسائل امنیتی و سیاسی، معیارهایی دوگانه دارد.

وی افزود: من از اینکه وزارت خارجه عراق در قبال نقض حاکمیت ملی عراق به صورت روزانه از سوی ترکیه، واکنشی نشان نمی‌دهد، شگفت‌زده و البته ناامید شده ام.

العکیلی تاکید کرد: حفظ حاکمیت ملی عراق را نمی‌توان به دو بخش تقسیم کرد، به این صورت که در قبال تجاوزات آمریکا و ترکیه سکوت کنیم و به نقض حاکمیت ملی خود از سوی طرف‌های دیگر پاسخ بدهیم!

وی افزود: به اعتقاد من ادامه حضور نظامیان آمریکایی و نیروهای عملیاتی این کشور در اراضی عراق، نقض آشکار حاکمیت ملی عراق محسوب می‌شود.

کارشناس عراقی تاکید کرد: ادامه حضور نظامیان ترکیه در اراضی عراقی نیز به گروه‌های مقاومت حق مقابله با آنها را می‌دهد، تا زمانی که اراضی کشور ما را ترک کنند.

وی تاکید کرد: حملات روزانه ارتش ترکیه علیه اراضی عراق و ساخت پایگاه‌های متعدد در این مناطق، کار را به جایی رسانده که نمی‌توانیم در قبال این رخدادها سکوت کنیم.

العکیلی تاکید کرد: واشنگتن نیز با ادامه حضور نظامیانش در پایگاه‌های آمریکایی در اراضی عراق، همه عرف‌های دیپلماتیک و سیاسی را نقض کرده است، اما متأسفانه وزارت خارجه عراق در تعامل با این موضوعات سیاست معیارهای دوگانه را پیشه کرده است.

منبع: مـهر