«محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین فهرست نفرات تأیید صلاحیت‌شده برای انتخابات مجلس اظهار کرد: شورای نگهبان با توجه به فرآیند بررسی اعتراضات رد صلاحیت‌شدگان، شب گذشته فهرست ۱۰۱۴ نفر جدیدی از «افراد تازه تأیید صلاحیت‌شده» را به ستاد انتخابات کشور ابلاغ کرد. وی افزود: پس […]

«محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین فهرست نفرات تأیید صلاحیت‌شده برای انتخابات مجلس اظهار کرد: شورای نگهبان با توجه به فرآیند بررسی اعتراضات رد صلاحیت‌شدگان، شب گذشته فهرست ۱۰۱۴ نفر جدیدی از «افراد تازه تأیید صلاحیت‌شده» را به ستاد انتخابات کشور ابلاغ کرد.

وی افزود: پس از فهرست شب گذشته شورای نگهبان، تعداد افراد تأیید صلاحیت‌شده با ۱۱ هزار و ۱۹ نفری که در گذشته تأیید شده بودند (توسط هیأت‌های اجرایی و هیأت‌های نظارت استانی)، هم‌اکنون جمعاً به ۱۲ هزار و ۳۳ نفر رسیده است.

اسلامی گفت: در «فهرست جدید شورای نگهبان» هیچ‌کدام از نمایندگان ادوار و مجلس فعلی که رد صلاحیت شده و اعتراض داشتند، وجود ندارد؛ بر اساس اطلاعاتی که داریم، قرار است فهرست دیگری هم از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور، ارجاع شود.

وی با بیان اینکه تا تاریخ ۱۹ بهمن ماه جاری، شورای نگهبان فرصت دارد اسامی نهایی تأیید صلاحیت شدگان را اعلام کند، گفت: آمار تفکیکی در مورد جناح‌بندی افراد تأیید صلاحیت شده، نداریم. ما اسامی را به فرمانداری‌ها ارسال می‌کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: درباره افزایش تعداد تأیید صلاحیت‌شده‌ها که قرار است فهرست نهایی آن در تاریخ ۱۹ بهمن از سوی شورای نگهبان اعلام شود، پیش‌بینی ندارم اما به ما اعلام کرده‌اند که اسامی دیگری نیز اضافه خواهد شد.

اسلامی همچنین با اشاره به آخرین روند تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری، اظهار کرد: تا دو روز دیگر یعنی ۴ بهمن، اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده مجلس خبرگان رهبری را دریافت خواهیم کرد.

منبع: مـهر