آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص پیش بینی هوای استان البرز با محوریت کرج مطرح کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی سرد و تندری از اواخر وقت امشب تا چهارشنبه در منطقه البرز مرکزی است. وی افزود: به موجب آن و مطابق با هشدارهای سطح […]

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص پیش بینی هوای استان البرز با محوریت کرج مطرح کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی سرد و تندری از اواخر وقت امشب تا چهارشنبه در منطقه البرز مرکزی است.

وی افزود: به موجب آن و مطابق با هشدارهای سطح زرد و نارنجی، رگبار باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید، پاره‌ای نقاط رعد و برق و کولاک برف، مه آلودگی، یخبندان و کاهش محسوس دما در البرز به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به پیش بینی فعالیت سامانه بارشی در روزهای جمعه و شنبه بیان کرد: امروز دوشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری و شب ابری است و احتمال بارش پراکنده وجود دارد. فردا سه شنبه نیز آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با مه رقیق در صبح و یخبندان است.

بهاروند احمدی با اشاره به پیش بینی وزش باد در بعضی ساعات، بارش پراکنده باران و برف و کاهش دما در روز سه شنبه اظهار کرد: چهارشنبه نیز آسمان ابری همراه با مه و یخبندان صبحگاهی، رگبار پراکنده باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دماست.

وی از رگبار برف و باران، وزش باد نسبتاً شدید، کولاک موقت برف و کاهش محسوس دما در جاده‌های استان البرز با محوریت جاده چالوس و طالقان خبر داد و اختلال در ترددهای شهری و بین شهری، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها و معابر کوهستانی، سقوط بهمن و ریزش سنگ را اثرات این مخاطره عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با تاکید بر ضرورت خودداری مسافران از تردد در جاده‌های کوهستانی به دلیل خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ خاطرنشان کرد: خودداری کوهنوردان از هرگونه صعود به ارتفاعات و قله‌های البرز مرکزی خودداری و نسبت به مدیریت و صرفه جویی در مصرف نهاده‌های انرژی اقدام کنند.

منبع: مـهر

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.