آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص پیش بینی هوای استان البرز با محوریت کرج مطرح کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی سرد و تندری از اواخر وقت امشب تا چهارشنبه در منطقه البرز مرکزی است. وی افزود: به موجب آن و مطابق با هشدارهای سطح […]

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص پیش بینی هوای استان البرز با محوریت کرج مطرح کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی سرد و تندری از اواخر وقت امشب تا چهارشنبه در منطقه البرز مرکزی است.

وی افزود: به موجب آن و مطابق با هشدارهای سطح زرد و نارنجی، رگبار باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید، پاره‌ای نقاط رعد و برق و کولاک برف، مه آلودگی، یخبندان و کاهش محسوس دما در البرز به ویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به پیش بینی فعالیت سامانه بارشی در روزهای جمعه و شنبه بیان کرد: امروز دوشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری و شب ابری است و احتمال بارش پراکنده وجود دارد. فردا سه شنبه نیز آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با مه رقیق در صبح و یخبندان است.

بهاروند احمدی با اشاره به پیش بینی وزش باد در بعضی ساعات، بارش پراکنده باران و برف و کاهش دما در روز سه شنبه اظهار کرد: چهارشنبه نیز آسمان ابری همراه با مه و یخبندان صبحگاهی، رگبار پراکنده باران و برف، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دماست.

وی از رگبار برف و باران، وزش باد نسبتاً شدید، کولاک موقت برف و کاهش محسوس دما در جاده‌های استان البرز با محوریت جاده چالوس و طالقان خبر داد و اختلال در ترددهای شهری و بین شهری، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها و معابر کوهستانی، سقوط بهمن و ریزش سنگ را اثرات این مخاطره عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با تاکید بر ضرورت خودداری مسافران از تردد در جاده‌های کوهستانی به دلیل خطر سقوط بهمن و ریزش سنگ خاطرنشان کرد: خودداری کوهنوردان از هرگونه صعود به ارتفاعات و قله‌های البرز مرکزی خودداری و نسبت به مدیریت و صرفه جویی در مصرف نهاده‌های انرژی اقدام کنند.

منبع: مـهر