به گزارش زیرنویس، “اس ار اف” سوئیس در مطلبی نوشت: وقوع طوفان شدیدی در بریتانیا و ایرلند باعث اختلال شدید در تردد و خسارات زیادی شد. یک مرد ۸۴ ساله در اسکاتلند و یک مرد در ایرلند شمالی در تصادفات جاده ای ناشی از سقوط درختان در اثر این طوفان شدید جان خود را از […]

به گزارش زیرنویس، “اس ار اف” سوئیس در مطلبی نوشت: وقوع طوفان شدیدی در بریتانیا و ایرلند باعث اختلال شدید در تردد و خسارات زیادی شد.

یک مرد ۸۴ ساله در اسکاتلند و یک مرد در ایرلند شمالی در تصادفات جاده ای ناشی از سقوط درختان در اثر این طوفان شدید جان خود را از دست دادند. صدها هزار خانه در ایرلند و ایرلند شمالی در نتیجه این طوفان دچار قطعی برق و خاموشی شدند.

طوفان موسوم به “ایشا” جزایر بریتانیا را با سرعت باد تا حدود ۱۴۰ کیلومتر در ساعت فرا گرفت. اداره هواشناسی بریتانیا هشدار طوفان را برای کل این کشور صادر کرد. هشدار آب و هوای قرمز حتی در ساعات اولیه صبح برای بخش‌هایی از اسکاتلند نیز اجرا شد و در مورد خطرات جانی ناشی از زباله هایی که به اطراف پراکنده می شود هشدار داده شد.

در اسکاتلند و شمال انگلیس، چندین بزرگراه، پل و دیگر جاده‌ها به دلیل سقوط درختان بسته شدند. تردد قطارها به ویژه در اسکاتلند نیز به میزان قابل توجهی محدود شد. شرکت راه آهن اسکاتلند ScotRail صبح روز دوشنبه تمامی خدمات خود را لغو کرد. حمل و نقل ریلی در اسکاتلند تا ظهر فلج باقی ماند.. بسیاری از مسیرهای ریلی در انگلستان و ولز نیز تحت تأثیر تأخیر و لغو قرار گرفتند.

بر اثر وقوع این طوفان برخی از پروازها به فرودگاه های بریتانیا و ایرلند مجبور به تغیر مسیر شدند برخی دیگر به فرانسه نیز همین گونه بود. بی بی سی گزارش داد که حتی پروازی که عازم ادینبورگ بود به کلن بود تغییر مسیر داد. ده ها پرواز به طور کامل لغو شد. اتصالات و ارتباطات با کشتی نیز تا حدی لغو یا با تاخیر انجام شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ایرلندی RTÉ، بر اساس اعلام شرکت انرژی ESB Networks ، برق ۲۳۵۰۰۰ خانوار در ایرلند روز دوشنبه قطع شد. در ایرلند شمالی، بیش از ۴۵۰۰۰ خانوار به طور موقت تحت تأثیر این شرایط قرار گرفتند.

البته ساکنان انگلیس و ایرلند قبلاً اوج طوفان را پشت سر گذاشته اند. به گزارش سرویس هواشناسی بریتانیا، این طوفان یکشنبه شب در این مناطق رخ داد. با این وجود، در حال حاضر هیچ آرامش واقعی در مناطق تحت تاثیر این طوفان وجود ندارد.. سرویس هواشناسی بریتانیا از قبل در مورد طوفان بعدی برای سه شنبه هشدار داده است . بر این اساس این طوفان مطمئناً تا بعد از ظهر چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

ایرلند و بریتانیا از پاییز تحت تاثیر یک رشته طوفان های شدید قرار گرفته اند که باعث قطع برق و جاری شدن سیل در دره های رودخانه ها شده است. “ایشا” نهمین موردی است که از سپتامبر نامگذاری شده است.

طوفان “ایشا” همچنین به خیابان توریستی و جذاب موسوم به “بازی تاج و تخت” در ایرلند شمالی آسیب وارد کرد. مروین استوری از موسسه حفاظت از پرچین های تاریک در این منطقه گفت: سه درخت راش در خیابانی به نام «پرچین تاریک» که با سکانسی کوتاه در یک سریال معروف شد، سقوط کرده است.

کارگران در حال پاکسازی تنه درختان از این خیابانی هستند که مورد علاقه گردشگران است. به گزارش روزنامه بلفاست تلگراف، استوری گفت: “این ضربه دیگری به پرچین های تاریک است.” “خیلی غم انگیز است.”

در اواخر سال گذشته استوری هشدار داد که برای حفظ درختانی که شبیه یک تونل تاریک و عرفانی به نظر می‌رسند، به یک طرح پایدار و کمک‌های مالی نیاز است. وضعیت این خیابان اخیراً به دلیل طوفان و کهولت سن به طور پیوسته بدتر شده است.

گارد ساحلی ایرلند با پخش ویدئویی وحشتناک از هجوم امواج از مردم خواست به دلیل طوفان از ساحل دور بمانند. این گارد ساحلی ویدیویی را از شهر بندری Dun Laoghaire از طریق پلت فرم آنلاین X توزیع کرد .

به گزارش ایرش تایمز، خطوط هوایی فرودگاه دوبلین تا عصر یکشنبه حداقل ۱۴۸ پرواز را لغو کردند. همچنین در تردد قطارها و اتوبوس ها اختلال ایجاد شد و درختان متعددی در خیابان ها سقوط کردند. اخطار وزش باد شدید در چندین منطقه تا عصر دوشنبه به قوت خود باقی ماند.

منبع خبر: رکنـا