به گزارش زیرنویس، وزارت خزانه داری آمریکا امروز دوشنبه از وضع تحریم‌های جدیدی به همراه انگلیس و استرالیا علیه مقاومت فلسطین حماس خبر داد. بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، ایالات متحده، انگلیس و استرالیا شبکه‌های مالی بیشتری را در ارتباط با حماس و تسهیل‌کننده های انتقال ارز مجازی مرتبط با آن هدف قرار […]

به گزارش زیرنویس، وزارت خزانه داری آمریکا امروز دوشنبه از وضع تحریم‌های جدیدی به همراه انگلیس و استرالیا علیه مقاومت فلسطین حماس خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، ایالات متحده، انگلیس و استرالیا شبکه‌های مالی بیشتری را در ارتباط با حماس و تسهیل‌کننده های انتقال ارز مجازی مرتبط با آن هدف قرار داد.

وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا خبر داد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) پنجمین دور تحریم‌ها را علیه حماس از ۷ اکتبر (آغاز عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی) اعمال کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص اضافه شده است: اقدام امروز، شبکه‌های مبادلات مالی وابسته به حماس در غزه، صاحبان و شرکای آنها و به ویژه تسهیل‌گران مالی که نقش کلیدی در انتقال وجوه از جمله انتقال ارزهای دیجیتال، از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC-QF) به حماس و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) در غزه داشته اند را هدف قرار می‌دهد.

این بیانیه افزود: همزمان با تحریم‌های اعمالی از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا؛ بریتانیا و استرالیا نیز مقامات و تسهیل‌گران مالی کلیدی حماس را تحریم کردند.

در همین ارتباط، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: حماس به دنبال استفاده از انواع مکانیسم‌های انتقال مالی، از جمله بهره برداری از ارزهای دیجیتال، برای هدایت وجوه به منظور حمایت از فعالیت‌های این گروه بوده است. وزارت خزانه داری، در هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود، برای هدف قرار دادن حماس، تامین کنندگان مالی آن و زیرساخت‌های مالی بین المللی آن ادامه خواهد داد!

منبع: مـهر