آخرین بار که بازیکنان تیم ملی امارات در یک دیدار رودررو موفق به باز کردن دروازه ایران شدند در تاریخ چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۷۸ بود که شاگردان علی دایی در پایان ۹۰ دقیقه به نتیجه یک بر یک مقابل امارات دست پیدا کردند. این مسابقه در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در […]

آخرین بار که بازیکنان تیم ملی امارات در یک دیدار رودررو موفق به باز کردن دروازه ایران شدند در تاریخ چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۷۸ بود که شاگردان علی دایی در پایان ۹۰ دقیقه به نتیجه یک بر یک مقابل امارات دست پیدا کردند.

رکورد ۱۵ ساله تیم ملی مقابل امارات/ فرصت خوب برای کلین‌شیت دوباره بیرانوند و عبور از عابدزاده

این مسابقه در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در کشور امارات برگزار شد. «عبدالرحیم جمعه» در نیمه اول آن مسابقه و در دقیقه ۱۹ موفق شد دروازه مهدی رحمتی را باز کند. تک گل ایران در آن دیدار را هم کریم باقری در دقیقه ۸۱ زد.

پس از آن دیدار تیم ملی کشورمان به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ پنج بار طی ۱۵ سال گذشته مقابل این تیم به میدان رفته اما هرگز گلی از امارات نخورده و در هر ۵ مسابقه برنده زمین را ترک کرده است.

با توجه به نتایج ۵ دیدار اخیر تیم ملی فوتبال کشورمان این می‌تواند فرصت خوبی برای علیرضا بیرانوند باشد تا ضمن حفظ رکورد گل نخوردن ایران از امارات در طول ۱۵ سال اخیر، دومین کلین شیت خودش در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا را نیز تجربه کند.

بیرانوند در صورت کلین شیت در دیدار با امارات از رکورد احمدرضا عابدزاده عبور کرده و به تنهایی با ۷ کلین شیت در ادوار جام ملتهای آسیا رکورددار خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات فردا و ساعت ۱۸:۳۰ آغاز خواهد شد.

منبع: خبـر ورزشی