به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، مهدی نوروزی، در مورد آخرین وضعیت تجهیز معابر بزرگراهی تهران به دیوارهای صوتی ، گفت: سالیانه قراردادی بابت نگهداری از دیوارهای صوتی بسته می‌شود و همچنین به تکمیل دیوارهای صوتی در قسمت‌هایی که در گذشته جانمایی شده‌؛ اما اجرا نشده اند، می‌پردازیم.  نوروزی با بیان اینکه ساخت هر […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا، مهدی نوروزی، در مورد آخرین وضعیت تجهیز معابر بزرگراهی تهران به دیوارهای صوتی ، گفت: سالیانه قراردادی بابت نگهداری از دیوارهای صوتی بسته می‌شود و همچنین به تکمیل دیوارهای صوتی در قسمت‌هایی که در گذشته جانمایی شده‌؛ اما اجرا نشده اند، می‌پردازیم. 

نوروزی با بیان اینکه ساخت هر مترمربع دیوار صوتی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد، یادآور شد: بعضاً در هنگام آتش سوزی و یا حوادث به قسمت‌هایی از این دیوارهای صوتی آسیب می‌رسد؛ بنابراین باید مرتبا مورد نگهداشت قرار گیرند. 

وی با اشاره به تغییر در طراحی دیوارهای صوتی برای جلوگیری از سرقت دیواره‌ها، اظهار کرد: در طراحی این دیوارهای صوتی تغییراتی ایجاد کردیم و از موادی استفاده شده تا برای سرقت جذابیت نداشته باشد و نوع اتصال این اقلام به همدیگر بگونه‌ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند. بر همین اساس شاهد کاهش چشمگیر سرقت دیوارهای صوتی هستیم.

نوروزی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ کیلومتر طول دیوارهای صوتی در شهر تهران است که اورهال آنها در دستور کار قرار دارد، گفت: دیوارها را بازبینی می کنیم و اگر نواقصی داشته باشند را رفع می کنیم؛ البته در دو نقطه همچون محدوده بزرگراه شهید خرازی اجرای دیوار صوتی داشتیم که هنوز اجرا نشده و نیاز دارد این دیوارهای صوتی نصب شود.

وی با تأکید بر اینکه دیوارهای صوتی را رها نکردیم و جایی را ناقص نمی گذاریم، افزود: دیوارهایی که نیاز به نگهداری دارد، اقدامات لازم برای مرمت و نگهداریشان شروع شده و یک سری نواقص داریم که در حال رفعشان هستیم.

نوروزی در مورد اثرگذاری دیوارهای صوتی گفت: در مورد اینکه دیوار صوتی چقدر در کاهش صدا تاثیرگذار هستند، جای بررسی بیشتر دارد، چراکه دیوارها در برخی موارد باعث آسیب می شود؛ چون یک حالت تونلی ایجاد می کند که موجب آلودگی بیشتر می شود و در آن نقطه تمرکز آلودگی را داریم پس به طور قطع نمی توانیم بگوییم دیوار صوتی خوب یا بد است. 

منبع خبر: رکنـا