حالا که قرار است بلیط هواپیما تهران مشهد را انتخاب کنید و خود را برای زیارت و سیاحت و تفریح به این شهر برسانید، بد نیست که با هم نحوه سفر به این شهر و اقامت در مشهد را بررسی کنیم.  سالانه گردشگران متعدد و فراوان داخلی و خارجی اول از همه با هدف […]

 

حالا که قرار است بلیط هواپیما تهران مشهد را انتخاب کنید و خود را برای زیارت و سیاحت و تفریح به این شهر برسانید، بد نیست که با هم نحوه سفر به این شهر و اقامت در مشهد را بررسی کنیم. 

سالانه گردشگران متعدد و فراوان داخلی و خارجی اول از همه با هدف زیارت و پس از آن برای تفریح و سیاحت خود را به مشهد می‌رسانند.

در این بین جالب است بدانید که خطوط هوایی تهران مشهد و بالعکس از جمله شلوغ‌ترین خطوط هوایی ایران به‌حساب می‌آیند. البته تنها راه سفر به مشهد هواپیما نیست و ما اینجا هستیم تا با شما و در کنار هم راه‌های مختلف سفر به این شهر را بررسی کنیم.

سفر به مشهد با هر وسیله و از هر نقطه دنیا

برای سفر به شهر مشهد شما می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید یا با اتوبوس، هواپیما و یا خطوط ریلی خودتان را به این شهر برسانید. اگر خارج از کشور هستید، استفاده از هواپیما تنها راه شما برای رسیدن به ایران و بعد از آن سفر و وارد شدن به شهر مشهد است؛ اما بعد از اینکه به ایران رسیدید، می‌توانید با انواع وسایل نقلیه عازم مشهد شوید. شهر مشهد تردد بسیار زیادی دارد. به همین دلیل روزانه اتوبوس‌ها، هواپیماها و قطارهای زیادی از سایر نقاط ایران به سمت این شهر سفر می‌کنند. این مطلب را به بررسی نحوه سفر به مشهد با انواع وسایل نقلیه اختصاص داده‌ایم.

●سفر به مشهد با قطار

سفر به مشهد با قطار

اولین پیشنهاد ما برای سفر شما به مشهد استفاده از قطار است. در سال‌های اخیر ناوگان ریلی ما پیشرفت‌های چشمگیری داشته و قطار در دسته پرطرفدارترین و محبوب‌ترین وسایل نقلیه قرار گرفته است. تفاوتی نمی‌کند که شما از کدام شهر ایران قصد سفر به مشهد را داشته باشید. واقعیت این است که به‌سرعت با تهیه بلیط آنلاین یا حضوری قطار می‌توانید خودتان را به مشهد برسانید. البته جالب است بدانید که سفر به مشهد با قطار مزایا و معایب خود را هم دارد. مزیت سفر با قطار این است که شما به‌راحتی می‌توانید یک کوپه اختصاصی اجاره کرده و در کنار خانواده خود یا به تنهایی سفری دلچسب را تجربه کنید. همه ما دوست داریم که حریم خصوصی خود را داشته باشیم و بتوانیم در سفر بهترین لحظات را سپری کنیم.

البته تنها مزیت قطار به این مورد خلاصه نمی‌شود. در قطار شما امکاناتی مانند اینترنت، پریز برق، تلویزیون و پذیرایی را در اختیار دارید و می‌توانید به‌راحتی با امنیت کامل از مبدا به مقصد خود سفر کنید. درب کوپه شما بسته می‌شود و صندلی شما با تبدیل شدن به تخت کمک می‌کند تا شما اقامتی مانند منزل خود را تجربه کنید. اما از جمله نقاط ضعف سفر با قطار این است که مدت زمان طولانی را در طول مسیر خواهید ماند و برای رسیدن به مشهد بین یک روز تا نصف روز باید در راه باشید.

البته قطارهای معمولی و قطارهای سریع السیر با یکدیگر متفاوت هستند. اگر قطارهای عادی شما را در طولانی‌ترین زمان ممکن یعنی یک روز به مشهد می‌رسانند، قطارهای سریع السیر این مدت زمان را به نصف کاهش خواهند داد. هزینه سفر با قطار هم اقتصادی و مقرون‌به‌‌صرفه بوده و شما با انتخاب قطار می‌توانید صرفه‌جویی زیادی در سفر خود داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که برای بار هم بدون محدودیت با شما رفتار می‌شود. به عبارتی شما برای حمل بار اضافه خود نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت.

●سفر به مشهد با هواپیما

سفر به مشهد با هواپیما

وسیله نقلیه بعدی که سفر شما به مشهد را امکان‌پذیر می‌کند خطوط هوایی و هواپیما است. شما با استفاده از هواپیما در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید بدون هیچ محدودیتی خود را از تمام شهرهای ایران یا سراسر جهان به مشهد برسانید. تهیه بلیط هواپیما به‌صورت آنلاین یا حضوری انجام می‌شود و البته چون مشهد شهری شلوغ است توصیه می‌کنیم که حتماً رزرو بلیط هتل خود را با مجموعه‌های گردشگری معتبر انجام دهید.

این کار به شما کمک می‌کند که در زمان سفر به مشهد با محدودیت تهیه بلیط و یا پر بودن هتل‌ها روبه‌رو نبوده و سفری ایمن و جذاب را به شهر مشهد تجربه کنید. البته سفر به مشهد با هواپیما بزرگترین مزیت خود یعنی کوتاه بودن فاصله و صرفه‌جویی در زمان را به شما هدیه می‌کند. اما یکی از معایب سفر با هواپیما این است که شما محدودیت حمل بار دارید. به عبارتی اگر بار شما بیش از اندازه مجاز باشد، با اضافه بار روبه‌رو شده و برای حمل آن باید مبلغی را به‌عنوان جریمه پرداخت کنید.

●سفر به مشهد با اتوبوس با خودروی شخصی

در ادامه بد نیست بدانید که حمل و نقل جاده‌ای هم از جمله انتخاب‌های متفاوت و جذابی است که شما برای سفر به مشهد می‌توانید روی آن‌ حساب کنید. اگر قرار باشد که خودتان را با اتوبوس به شهر مشهد برسانید به‌سرعت می‌توانید با استفاده از سایت‌های آنلاین و یا به شکل حضوری بلیط اتوبوس سفر خود را تهیه کنید. سفر با اتوبوس به مشهد هم سفری جذاب، اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است. ضمن اینکه در سفر با اتوبوس هم شما با محدودیت بار روبرو نبوده و بدون هیچ مشکلی می‌توانید وسایل مورد نیاز را با خود حمل کنید. البته در سفرهای جاده‌ای با اتوبوس یا خودروی شخصی بدون شک سفر شما مشمول قرار گرفتن در ترافیک جاده‌ای یا عبور از نقاط پرخطر هم خواهد شد که ریسک فراوانی دارد.

استفاده از وسیله نقلیه یا خودروی شخصی هم آخرین راه برای سفر به مشهد است که اقتصادی است. ضمن اینکه شما را با اتومبیل خودتان به مشهد می‌رساند به شما این اجازه را می‌دهد که در زمان عبور از سایر شهرهای ایران در آن‌ها توقف کرده، از زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیگر مناطق کشور هم دیدن کنید.

سفری متفاوت به مشهد

در هر حال چه انتخاب شما استفاده از اتوبوس، قطار و هواپیما باشد یا چه تصمیم بگیرید که از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنید، توصیه ما این است که حتماً برای تهیه بلیط یا رزرو هتل و تور با مجموعه‌های گردشگری مانند اسنپ تریپ همکاری کرده و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

 

 

منبع خبر: رکنـا