مناف هاشمی: جایزه پای سکوی مدال آوران المپیک میلیاردی خواهد بود
مناف هاشمی: جایزه پای سکوی مدال آوران المپیک میلیاردی خواهد بود

به گزارش خرنگار ورزشی زیرنویس، مناف هاشمی در مراسم جشن سده المپیک اظهار داشت: ما ۶۱ مدال آور المپیک داشتیم که ۷۶ مدال المپیک را از سال ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۰ توکیو کسب کردند. لازم بود که آنها در یک مراسم ضیافت در کنار هم باشند و کنار هم قرار دادن آنها از اقصی نقاط جهان […]

به گزارش خرنگار ورزشی زیرنویس، مناف هاشمی در مراسم جشن سده المپیک اظهار داشت: ما ۶۱ مدال آور المپیک داشتیم که ۷۶ مدال المپیک را از سال ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۰ توکیو کسب کردند. لازم بود که آنها در یک مراسم ضیافت در کنار هم باشند و کنار هم قرار دادن آنها از اقصی نقاط جهان کار سختی بود. کلیپ هایی هم در این مراسم از مدال آوری ها و مرحوم تختی پخش شد. حدود هزار نفر در مراسم شرکت کردند که با ارزش بود. همانطور که خسروی وفا رئیس کمیته گفت خیلی جای سخنرانی و حضور مسوولین و مقامات نبود، اما خوشبختانه ورزشی‌ها یکدیگر را دیدند. قبل از المپیک پاریس حال هوای جدیدی برای جامعه ورزش ایران بود.

وی در مورد المپیک و شرایط ورزشکاران و سهمیه ها گفت: المپیک پاریس یک رویداد بزرگی است و ایران هم همانند دیگر کشورها تلاش می‌کند و تاکنون به طور رسمی ۱۱ سهمیه را کسب کردیم در کشتی، تیراندازی و تکواندو، شمشیربازی. سه سهمیه هم به صورت غیر رسمی به ما اعلام شده است. چیزی که قابل توجه است اینکه در بخش تیمی یعنی والیبال و بسکتبال تا این لحظه عملا ۲۴ ورزشکار را نداریم. بسکتبال که دیگر نمی‌تواند، اما والیبال شانس مختصری دارد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: پیش بینی ما این است که حدود ۳۵ سهمیه در ۱۵ رشته را کسب کنیم. در حال سنجش ورزشکاران هستیم و جلسات روسای فدراسیون ها شکل گرفته است. درست است که از لحاظ کمی ۳۵ نفر خواهیم بود، اما سعی می کنیم از لحاظ کیفی شرایط خوبی رقم بخورد و مدال‌های ارزشمندی کسب شود.

هاشمی در خصوص اینکه پاداش پای سکو گفته شده میلیاردی است، تاکید کرد: قطعا میلیاردی است و امیدوارم در جلسات هیات اجرایی آن را مشخص و تصویب کنیم. در دستور کار سه شنبه هفته آینده هم قرار دارد.

وی در مورد اینکه خیلی از مدال آوران در مراسم حضور نداشتند، گفت: پیش بینی ما این بود که از ۶۱ مدال آور حدود ۴۰ نفر حضور داشنه باشند، چون برخی در ایران نیستند و حدود ۱۵، ۱۶ نفر هم مرحوم شده اند. طبق نفراتی که پیش بینی کرده بودیم اکثریت حضور داشتند و پر رنگ بود. برخی مانند امامعلی حبیبی به دلیل کهولت سن یا افراد دیگر هر دلیلی مقدور نبود که بیایند.

پایان پیام/





منبع: فارس