اتباع افغان این ۳۷ شغل را به طور کامل در انحصار گرفته‌اند
اتباع افغان این ۳۷ شغل را به طور کامل در انحصار گرفته‌اند

سایت نمایندگان نوشت: ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شورای مجلس شورای اسلامی ،  گفت: ۳۷ شغل به طور مستقیم در اختیار و انحصار اتباع بیگانه اتباع افغانی در کشور قرار گرفته است. وی افزود: از جمله مشاغلی که در اختیار و انحصار اتباع بیگانه اتباع افغانی در کشور قرار دارد می‌توان به تولید مصالح ساختمانی مشاغل مرغداری […]

- اتباع افغان این ۳۷ شغل را به طور کامل در انحصار گرفته‌اند

سایت نمایندگان نوشت: ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شورای مجلس شورای اسلامی ،  گفت: ۳۷ شغل به طور مستقیم در اختیار و انحصار اتباع بیگانه اتباع افغانی در کشور قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله مشاغلی که در اختیار و انحصار اتباع بیگانه اتباع افغانی در کشور قرار دارد می‌توان به تولید مصالح ساختمانی مشاغل مرغداری گاوداری و غیر اشاره کرد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: همچنین بیان این نکته قابل ذکر است که امروز شهرداری تهران ۲۰ هزار از ۲۰ هزار نفر از نیروهای مورد نیاز خود را از بین اتباع افغانی به کار گرفته است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ما امروز باید هرچه سریعتر اتباع بیگانه در کشور را ساماندهی کنیم و آن تعداد از اتباع بیگانه که حاضر به ساماندهی نمی‌شوند را از کشور اخراج کنیم چرا که بلاک تکلیفی در بحث اتباع بیگانه در کشور موجب بروز مشکلات امنیتی برای کشور می‌شود.

وی افزود: البته باید استفاده از نیروی کار ارزان اتباع افغانی را با ساماندهی آنها مد نظر داشته باشیم چرا که اگر ما به دنبال رشد اقتصادی ۸ درصد هستیم باید بدانیم که تحقق این رشد اقتصادی با نیروی کار در حوزه کارگری آن هم نیروی کار ارزان محقق می‌شود.

عضو کمیسیون شورای مجلس اظهار داشت: کشورهایی مثل چین که رشد اقتصادی ۷ و ۸ درصد را برای خود هدف گذاری کرده بودند برای تامین نیروی کار مورد نیاز خود  اتباع بیگانه کشورهای دیگر برای نیروی کار استفاده کرده‌اند.

منبع: اطلاعات انلاین