شورای نگهبان صلاحیت روحانی را رد کرد
شورای نگهبان صلاحیت روحانی را رد کرد

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، طبق اعلام یکی از مقامات شورای نگهبان، فقهای این شورا صلاحیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی برای نامزدی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را تائید نکردند. گفتنی است این موضوع از طریق وزارت کشور نیز به طور رسمی اعلام خواهد شد. گفتنی است که حسن روحانی رئیس جمهوری سابق و […]

شورای نگهبان صلاحیت روحانی را رد کرد

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، طبق اعلام یکی از مقامات شورای نگهبان، فقهای این شورا صلاحیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی برای نامزدی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را تائید نکردند. گفتنی است این موضوع از طریق وزارت کشور نیز به طور رسمی اعلام خواهد شد.

گفتنی است که حسن روحانی رئیس جمهوری سابق و نیز عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری روز شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ و در روز پایانی ثبت نام‌ها، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای حضور در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد و داوطلب انتخابات شد.

انتشار ویدئوهایی از حضور وی در وزارت کشور و همچنین بیانیه‌ای از وی واکنش هایی را به همراه داشت.

حسن رحیم‌پور ازغدی، در پستی که اکانت او در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، نوشت « آقای حسن روحانی به عنوان «مجتهد عادل» برای خبرگان رهبری نامزد شده. ملت می‌خواهند تعریف شورای محترم نگهبان از «اجتهاد و عدالت» را در این مورد خاص، از نزدیک ببینند.»

حسن قدیری ابیانه هم در واکنش به ثبت نام حسن روحانی گفت:«معتقدم شورای نگهبان باید مراقب باشد تا اشتباه تأئید صلاحیت حسن روحانی برای بار دوم را تکرار نکند. انتظارمان این است که روحانی رد صلاحیت شود»

یکی از مجریان تلویزیون نیز در یک برنامه صبحگاهی صدا و سیما، گفت که «صاحب تئوری اینکه منتقدان، بیکارها، بی‌شناسنامه‌ها و بی‌سوادها به جهنم بروند در انتخابات مجلس خبرگان ورود کرده است؛ کسی است که می‌گفت همه مشکلات، حتی آب خوردن مردم هم با برجام حل می شود… و انشالله شورای نگهبان به وظیفه اصلی‌اش خیلی درست عمل می‌کند».

سرانجام اولین خبر جدی درباره رد صلاحیت روحانی را محمد مهاجری در روز ۱۶ دی ماه در توئیتی منتشر کرد و نوشت: با اطلاع دقیق می‌گویم؛ همان عصر ۴شنبه که کودک دوساله‌ گوشواره قلبی در کرمان با کینه داعش تکه‌پاره شد، آقای ابراهیم رئیسی در پاستور مشغول دستور پرونده‌سازی به عواملش برای ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات خبرگان بود. اسم این کار کثیف، هرچه باشد واقعیتش رئیسی گیت است.

صبح امروز یک خبرگزاری در خبری کوتاه از رد صلاحیت حسن روحانی خبر داد. 

ایلنا در این باره نوشت: در حالیکه قرار بود ظرف امروز و فردا نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری به آنها اعلام شود یک خبرگزاری مدعی رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان شده است.

پیگیری‌های نشان می‌دهد نه تنها چنین موضوعی تاکنون  به دفتر و شخص روحانی تاکنون ابلاغ نشده است بلکه روز گذشته نیز حجت‌الاسلام روحانی در جمع نزدیکان خود بار دیگر بر ضرورت برنامه‌ریزی برای حضور پرشور در این انتخابات تاکید کرده است.

در همین راستا کامبیز مهدی‌زاده داماد حسن روحانی نیز صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برنا سخنگوی جدید شورای نگهبان شد یعنی به جای پوشش اخبار ورزشی، از تایید یا رد صلاحیت‌ها خبر دارند. چه کسی پشت این ماجراست؟ مگر آقای طحان نظیف سخنگو نیست!!! یا استعفا داده؟ تا این لحظه خبری مبنی بر رد یا تایید صلاحیت به اطلاع دفتر آقای روحانی نرسیده است.

سخنگوی شورای نگهبان نیز با رد شایعه رد صلاحیت روحانی در انتخابات خبرگان رهبری گفت: اسامی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری هنوز به وزارت کشور اعلام نشده است رسانه‌ها از هرگونه گمانه‌زنی بپرهیزند.

طحان نظیف در واکنش به انتشار شایعه رد صلاحیت حسن روحانی در انتخابات خبرگان رهبری عنوان کرد: هنوز اسامی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به وزارت کشور اعلام نشده است، نتایج بررسی‌ها تا پایان امروز به وزارت کشور ارسال خواهد شد.

اما ساعاتی پیش سایت حسن روحانی در یک جمله از عدم تایید صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان خبر داد.

 

 

 

 

منبع: اطلاعات انلاین