مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: باد و گرد و خاک در برخی از ساعات وزش باد شدید از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده در زاهدان، نواحی مرکزی و غربی این استان رخ خواهد داد. به گزارش زیرنویس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس […]

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: باد و گرد و خاک در برخی از ساعات وزش باد شدید از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده در زاهدان، نواحی مرکزی و غربی این استان رخ خواهد داد.

به گزارش زیرنویس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان سیستان و بلوچچستان صاف تا قسمتی ابری، تا پنجشنبه در سطح استان جوی پایدار همراه با افزایش تدریجی دما و وزش باد ملایم تا متوسط پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: وزش باد شدید برای مناطق مرکزی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان، تفتان، خاش، سیب سوران، سراوان، مهرستان، گلشن و شمال ایرانشهر پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: احتمال توفان شن و اختلال در حرکت قطار وجود دارد. همچنین برای شنبه و یکشنبه شرایط برای رگبار و رعدوبرق در برخی ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان مهیاست.

وی گفت: افراد به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کنند و رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده‌های زاهدان – بم، ایرانشهر – بم و زاهدان – نهبندان در نظر گرفته شود.

حیدری خاطرنشان کرد: جمعه در ارتفاعات جنوبی، شنبه و یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان شرایط برای رشد ابر، بارش پراکنده باران گاهی رگبار و رعد و برق و تند باد مهیاست.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهارکرد: افراد از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله تفتان و از کار در ارتفاعات پرهیز کنند و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.