به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ محمد ده بیدیان معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت و مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان به مناسبت روز جهانی آموزش پیامی را صادر کرد. متن این پیام را به شرح زیر است؛  آموزش به عنوان یک حق انسانی و در عین حال مسئولیت همگانی دارای جنبه‌ها و کارکردهای […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ محمد ده بیدیان معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت و مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان به مناسبت روز جهانی آموزش پیامی را صادر کرد.

متن این پیام را به شرح زیر است؛ 

آموزش به عنوان یک حق انسانی و در عین حال مسئولیت همگانی دارای جنبه‌ها و کارکردهای متنوعی در مقیاس فردی و اجتماعی است و نامگذاری روز ۲۴ ژانویه به عنوان روز جهانی آموزش، از سوی سازمان ملل متحد، معطوف به نقش آموزش برای صلح و توسعه پایدار است.

از این منظر محتوای آموزش در تمام سطوح باید به گونه ای طراحی و به اجرا گذاشته شود که در درجه اول به فراگیران درس بردباری، تحمل دیدگاه های مختلف، هنر گفت و گو و تعامل با همدیگر را، به عنوان لازمه ایجاد جامعه‌ای مبتنی بر صلح بیاموزد و از سوی دیگر با توسعه دانش و مهارت‌های مورد نیاز مخاطبان در طول عمر خود، به شکستن چرخه فقر و نیل به توسعه پایدار کمک کند.

«آموزش اثربخش» آموزشی است که هم نیازسنجی دارد و هم نیازآفرینی و این آموزش اثربخش است که بالندگی فرد و سازندگی اجتماع را معنا می بخشد. آموزش اثربخش و اثربخشی آموزش، مدیون بینش انسان کیفیت گرا و اخلاق مند است. از این دیدگاه، شایستگی کاربرد دانایی، کاربست مهارت و مدیریّت رفتار است. آموزش اثربخش، حل بهینۀ مسئله است و در نهایت، اثربخشی، طیب خاطر آدمی از ابراز رفتاری سزاوار به نیازهای زیستی است.

«اثربخشی آموزش» به پایش شایسته و سنجش بایسته معنا می‌پذیرد. بنابراین، ارزیابی جزء جدایی ناپذیر فرآیند آموزش است. بی تردید مهم‌ترین منبع سنجش اثربخشی آموزش، ارزیابی یادگیرندگان از آموزش دهندگان است. بهبود پیوستۀ فرآیند آموزش، مرهون نگرش ارزیابی و نگارش تجربه های زیسته انسانی است. 

پترو متن 1تجربه نگاری، بهترین راه غنی سازی شغلی در حوزه آموزش و پژوهش و پرورش است که اثربخشی را ماندگار می کند. معیار بشر معاصر از درک توفیق حرفه ای و زیستی، میزان اثرگذاری و اثربخشی رفتاری در جامعۀ انسانی برای اعتلای دانش و آموزش و ارتقای بینش و پرورش انسان است. از سویی نیز استفاده از ابزارهای نوین از جمله هوش مصنوعی در توسعه آموزش‌ها و تسریع در این امر تاثیر چشمگیری دارد که نباید از آن غافل بود.

اینجانب روز جهانی آموزش را به همه فعالان این عرصه به ویژه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان تبریک میگویم و توفیق روز افزونشان را از درگاه ایزد منان خواستارم.

توسعه شایستگی ها از طریق فرآیند آموزش و یادگیری

 اداره آموزش و تعالی منابع انسانی به عنوان یکی از واحدهای معاونت سرمایه انسانی و توسعه مدیریت در چهار حوزه توسعه شایستگی مدیران، کازیرنویسن و خانواده‌های ایشان و همچنین سایر ذینفعان در حال فعالیت است.

مدیر آموزش و تعالی منابع انسانی هلدینگ پترو پالایش اصفهان گفت: در راستای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده و یاددهنده اقدام به برنامه ریزی و اجرای فرصت های یادگیری در ابعاد اخلاق حرفه ای، توسعه فردی، مهارت های تخصصی بر اساس استانداردهای روز دنیا نموده ایم. به کارگیری ابزارهای نوظهور و آینده پژوهی می تواند باعث افزایش اثربخشی دوره های آموزشی باشد. پروژه استفاده از عینک های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) برای برخی از دوره های آموزشی و همچنین تاسیس مرکز منابع یادگیری با هدف گسترش رویکرد یادگیری فردمحور از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

پترو متن 2مشهدی گفت: توسعه سرمایه‌ انسانی و خانواده ایشان، سازمان را متعالی خواهد نمود. در همین راستا و با هدف پیوند کار و خانواده، اداره آموزش و تعالی منابع انسانی ضمن برگزاری دوره های توسعه مهارت های زندگی ویژه کازیرنویسن و خانواده ایشان، کودکستان و مدارس غیردولتی مهارت محور در مقطع ابتدایی ویژه فرزندان را تاسیس کرد. 

مدیر آموزش و تعالی منابع انسانی افزود با هدف اجرایی نمودن ایده مدیرعامل محترم مبنی بر تربیت مدیران متعالی برای سازمان و ایران اسلامی، این اداره برنامه جامع بلندمدت خود را در سه زمینه پرورش شایستگی های عمومی، پایه و تخصصی تدوین نموده که پروژه کوچینگ و منتورینگ در سال جاری، خ از جمله این اقدامات بوده است. 

مشهدی اظهار داشت با توجه به اهمیت ویژه رعایت الزامات ایمنی، بهداشت و زیست محیطی در فرآیندهای جاری هلدینگ، آموزش HSE پیمانکاران را از مباحث ضروری دانست و تصریح نمود برای تحقق این رویکرد، به صورت مستمر و روزانه، دوره های آموزشی مربوطه را با همکاری اداره HSE اجرا می نماید.

ایشان پذیرش دانشجویان برای طی نمودن واحد درسی کارآموزی در صنعت، همکاری در برگزاری بازدیدهای راهیان پیشرفت صنعت و همچنین مشارکت در ارتقای سطح مهارت جوانان شهرهای همجوار را در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی سازمان با هدف پیوند صنعت، دانشگاه و جامعه عنوان نمود.

مشهدی در پایان خاطر نشان کرد: تحقق این برنامه ها جز با حمایت های هیات مدیره محترم، مدیرعامل تحول گرا، راهبری معاون محترم سرمایه انسانی و توسعه مدیریت و همچنین همدلی کلیه همکاران پرتلاش اداره آموزش و تعالی منابع انسانی و کلیه کازیرنویسن پیشرو در یادگیری میسر نمی گردید.

اصفهان/بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا