اگر دیابت دارید این دستور غذایی را جدی بگیرید!
اگر دیابت دارید این دستور غذایی را جدی بگیرید!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از هلث لاین، عدس سرشار از فیبر است و به کاهش قند خون کمک می‌کند. از آنجایی که افراد دیابتی به مقدار کافی پروتئین نیاز دارند، گنجاندن آن در رژیم غذایی به تامین نیازهای بدن کمک می کند. عدس به طور گسترده‌ای به عنوان یک انتخاب غذایی هوشمند برای […]

آشنایی با فواید عدس برای دیابتی‌ها

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از هلث لاین، عدس سرشار از فیبر است و به کاهش قند خون کمک می‌کند.

از آنجایی که افراد دیابتی به مقدار کافی پروتئین نیاز دارند، گنجاندن آن در رژیم غذایی به تامین نیازهای بدن کمک می کند.

عدس به طور گسترده‌ای به عنوان یک انتخاب غذایی هوشمند برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود.

عدس و بسیاری از حبوبات دیگر مانند لوبیا و نخود می‌توانند کنترل قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود بخشند و در عین حال خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهند.

عدس یک خوراکی با غلظت مواد مغذی با گلیسمی پایین، غنی از فیبر غذایی و پروتئین گیاهی است. به طور کلی رژیم‌های غذایی با فیبر بالاتر با خطر کمتر دیابت نوع ۲ همراه است.

به عنوان یک مزیت عدس زمان پخت کوتاه تری نسبت به سایر حبوبات با پوسته سفت مانند لوبیا دارد، که باعث می‌شود راحت‌تر در رژیم غذایی گنجانده شوند.

حبوباتی مانند نخود، سویا، لوبیا همگی در رژیم غذایی دیابتی به دلیل کند کردن هضم ناشی از فیبر زیاد و پاسخ به قند خون توصیه می‌شود.

عدس همچنین به مدیریت سطح کلسترول کمک می‌کند. عدس را می‌توان با سایر کربوهیدرات ها مانند برنج یا سیب زمینی مخلوط کرد تا قند خون را بعد از غذا متعادل کند.

 

منبع: اطلاعات انلاین