هشدار جدی به این افردا؛ سرطان در کمین است!
هشدار جدی به این افردا؛ سرطان در کمین است!

مهر نوشت: مهری مهراد به پویش سلامتی آقایان با ویزیت رایگان اشاره کرد و گفت: هدف این کمپین این است که آقایان بیشتر به سلامتی خود اهمیت بدهند چرا که سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در آقایان به شمار می‌رود. وی بر این باور است که بسیاری از آقایان به خاطر مشغله زیاد […]

- هشدار جدی به این افردا؛ سرطان در کمین است!

مهر نوشت: مهری مهراد به پویش سلامتی آقایان با ویزیت رایگان اشاره کرد و گفت: هدف این کمپین این است که آقایان بیشتر به سلامتی خود اهمیت بدهند چرا که سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در آقایان به شمار می‌رود.

وی بر این باور است که بسیاری از آقایان به خاطر مشغله زیاد کمتر به سلامت خود توجه می‌کنند و گاهی یک آزمایش خون ساده را انجام نمی‌دهند و این نشان می‌دهد اصولاً خانواده و همسر و فرزندانشان در اولویت زندگی آنها قرار دارد.

مهراد ادامه داد: شرایط کاری حتی به آنها این فرصت را نمی‌دهد که یک آزمایش ساده psl به عنوان غربالگری پروستات انجام دهند. این در حالی است که مراجعه به پزشک متخصص و چک کردن و غربالگری می‌تواند از بسیاری از عوارض این بیماری جلوگیری کند، چرا که این بیماری اگر در مراحل اولیه آن انجام نشود می‌تواند به عوارض بسیار خطرناکی ختم شود.

وی توضیح داد: به راه افتادن کمپین‌ها و گاهی ویزیت رایگان می‌تواند زنگ خطر را برای این بیماران روشن کند تا آنها به‌سلامتی خود بیشتر توجه داشته باشند، هر چند که این کمپین برای روز مادر هم اجرا شد

این فوق تخصص اورولوژی، زندگی ماشینی در شهرها را یکی از دلایل عدم توجه مردان به سلامت خود عنوان و خاطرنشان کرد: آنقدر مشغله‌های کار زیاد می‌شود که فرد با آن‌که می‌داند باید چه کند آن را فراموش می‌کند و یکی از مهم‌ترین کارهایی که اصولاً از لیست برنامه‌هایش حذف می‌کند چکاب است. در حالی که مردان بعد از ۳۵ سالگی باید هر سال یک‌بار آزمایش پروستات را انجام دهند تا در صورت شروع علائم جلوی روند افزایشی آن گرفته شود.

به اعتقاد مهراد، تغذیه و سبک زندگی بسیار اهمیت دارد و و این در کنار زندگی شهری در کلان‌شهرها و بالا رفتن آلودگی هوا و استرس و اضطراب که جزو گریزناپذیر زندگی شهری است، سبب می‌شود همه مستعد یک زندگی با سرعت بالا باشند که خود این زندگی سریع و اضطراب و فشارهای ناشی از این زندگی ماشینی فشارهای روانی و جسمی را افزایش داده و زمینه‌ساز بروز سرطان‌های مختلف در افراد می‌شود.

منبع: اطلاعات انلاین