به گزارش زیرنویس، موشک بریمستون از نوع شلیک کن فراموش کن است که بعد از شلیک، در هدفیابی، دیگر نیازی به راهنمایی شخص یا دستگاهی دیگر نداشته و لازم نیست تا پرتاب‌کننده آن‌ها خود را در یک خط مستقیم با هدف نگه دارد، بلکه تمام مراحل هدف‌یابی پس از شلیک توسط خود موشک انجام می‌شود. […]

به گزارش زیرنویس، موشک بریمستون از نوع شلیک کن فراموش کن است که بعد از شلیک، در هدفیابی، دیگر نیازی به راهنمایی شخص یا دستگاهی دیگر نداشته و لازم نیست تا پرتاب‌کننده آن‌ها خود را در یک خط مستقیم با هدف نگه دارد، بلکه تمام مراحل هدف‌یابی پس از شلیک توسط خود موشک انجام می‌شود.

این موشک تهاجمی توسط کمپانی MBDA UK برای نیروی هوایی بریتانیا طراحی و ساخته شده است.

نصب موشک بریمستون برروی تایفون‎ های آلمانی به‎طور قابل توجهی توان آن‎ها را برای درگیری با اهداف سطحی افزایش خواهد داد. پیش‌ ‎از این موشک بریمستون با جنگنده‌‎های تایفون و تورنادو GR4 نیروی هوایی انگلیس هماهنگ شده بود.

ترکیب مرگبار موشک بریمستون انگلیسی با جنگنده‌های آلمانی

موشک بریمستون دارای ۱.۸ متر طول و ۵۰ کیلوگرم جرم بوده که ۶.۳ کیلوگرم آن را سرجنگی موشک تشکیل می‌‎دهد. برد این موشک حدود ۲۰ کیلومتر بوده و دارای هدایت لیزری و موج میلی‎متری است و قابلیت F&F را دارد. موشک بریمستون به‎ طور عملیاتی در افغانستان، لیبی و عراق استفاده شده است.

بر اساس گزارش پارتیزان، قصد دارد که ۲۷۴ تیر از موشک بریمستون را برای تجهیز ناوگان تایفون‎های خود در سه ماهه دوم سال جاری خریداری کند.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین