ملی پوشان فوتبال کشورمان که مقتدرانه از گروه خودشان صعود کرده‌اند، در مرحله یک هشتم نهایی قطر ۲۰۲۳ به مصاف سوریه خواهند رفت. تیمی که اگرچه تعداد شکست‌هایش مقابل ایران طی نیم قرن گذشته دو رقمی است اما گاهی اوقات برایمان دردسر درست کرده و مساوی‌های تلخی از ایران گرفته است. سوریه در تاریخ دیدارهای […]

- شکست تیم ملی به سوریه با هدایت یک استقلالی

ملی پوشان فوتبال کشورمان که مقتدرانه از گروه خودشان صعود کرده‌اند، در مرحله یک هشتم نهایی قطر ۲۰۲۳ به مصاف سوریه خواهند رفت. تیمی که اگرچه تعداد شکست‌هایش مقابل ایران طی نیم قرن گذشته دو رقمی است اما گاهی اوقات برایمان دردسر درست کرده و مساوی‌های تلخی از ایران گرفته است. سوریه در تاریخ دیدارهای رسمی خودش مقابل ایران فقط یک بار توانسته ما را شکست بدهد. اتفاق تلخی که بهار سال ۱۳۵۲ و در جریان پیکارهای انتخابی جام جهانی ۱۹۷۴ به وقوع پیوست و آنها در کمال تعجب توانستند تیم پرستاره ایران را شکست بدهند. 

هدایت ایران در آن مسابقه بر عهده محمد رنجبر بود. مردی که سابقه بازی کردن و مربیگری در استقلال را هم یدک می‌کشید و تیر ماه سال ۱۳۸۳ چشم از جهان فرو بست.

این نکته را هم فراموش نکنیم که خود امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی ایران سابقه شکست دادن سوریه را در کارنامه‌اش دارد و امیدواریم این اتفاق دوباره تکرار شود و بتوانیم سوریه را از گردونه جام ملت‌ها کنار بزنیم.

منبع: خبـر ورزشی