پاشازاده: هماهنگی‌های خط حمله قدرت بالای تیم‌ملی را نشان می‌دهد
پاشازاده: هماهنگی‌های خط حمله قدرت بالای تیم‌ملی را نشان می‌دهد

مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درخصوص صعود تیم ملی با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه C در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: تیم ملی در مجموع عملکرد خوبی داشت هرچند در بازی دوم به خاطر تغییرات، کمی ناهماهنگی وجود داشت و در حد خودمان نبودیم. در بازی اول خیلی خوب شروع […]

مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، درخصوص صعود تیم ملی با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه C در جام ملت‌های آسیا، اظهار داشت: تیم ملی در مجموع عملکرد خوبی داشت هرچند در بازی دوم به خاطر تغییرات، کمی ناهماهنگی وجود داشت و در حد خودمان نبودیم. در بازی اول خیلی خوب شروع کردیم، زود به گل رسیدیم و با تعداد گل‌هایی که زدیم نشان دادیم یکی از مدعیان هستیم.

در مراحل بعدی تیم‌ها، سخت‌گیرتر از امارات و هنگ کنگ هستند

وی افزود: در بازی سوم هم خوب شروع کردیم، تعداد شانس‌ها و هماهنگی‌ بالایی داشتیم ولی با وجود اینکه ۳ گل ما هم مردود شد اواخر بازی مقداری ناهماهنگ بودیم. دقیقا در همین شرایط گل خوردیم. بعد از گل، امارات عقب نشست و فشاری ایجاد نکرد ولی باید توجه داشته باشیم که در مراحل بعدی تیم‌ها سخت گیرتر هستند و بازی‌ها متفاوت است.

هماهنگی‌های خط حمله، قدرت تیم ملی را نشان می‌دهد

کارشناس فوتبال درمورد عملکرد تیم ملی در فاز هجومی و به خصوص زوج طارمی و آزمون که در بازی سوم بیشتر مورد توجه قرار گرفت، گفت: عملکرد خط حمله ما به جز بازی دوم که باید آن را فراموش کنیم، خوب بود. البته این ترکیب می‌تواند خیلی بهتر از این هم باشد. هماهنگی بین ایندو بازیکن و همچنین نفرات دیگر فاز هجومی، نشان می‌دهد تیم ما قدرت بالایی دارد. جابه‌جایی‌های سردار و طارمی در فضاها، نکته قابل توجهی است ولی وینگرهای چپ و راست ما باید بهتر کار کنند. این توانایی را دارند.

خط دفاع ۳ نفره برای تیم ملی بهتر است

مدافع اسبق تیم ملی درخصوص عملکرد خط دفاعی، عنوان کرد: قبلا هم گفته بودم استاندارد لازم را نداریم. متاسفانه یکی از دوستان هم از این حرف من ناراحت شد اما من واقعیت را گفتم. موضوع این نیست که کسی بد باشد. یک سری استانداردها وجود دارد. ویژگی‌هایی وجود دارد که شاید دست خود شخص نباشد. یک بازیکن ممکن است سرعتی یا قدرتی یا تکنیکی و… باشد. یعنی تفاوت‌هایی وجود دارد. به نظرم اگر خط ما سه دفاعه باشد که در فاز دفاعی بتوانیم ۵ نفره بازی کنیم، بهتر است. اگر به پنالتی و گلی که از امارات خوردیم توجه کنید، فضای زیادی بین خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان بود. این اصلا خوب نیست.

وی تصریح کرد: شجاع بازیکن باهوشیست و می‌تواند خط دفاع را رهبری کند ولی اگر بازیکن قدبلندی مانند کاپیتان عراق مقابل او قرار بگیرد، کار سخت می‌شود. قبل از صحنه پنالتی امارات دیدیم ضربه سر زده شد و فاصله او زیاد بود. این همان استاندارد است. در یک دفاع ۴نفره شما باید بتوانید پوشش بدهید، بازیخوانی کنید، حواستان به آفسایدگیری باشد و… در ایندو صحنه این اتفاقات افتادند. اگر این اتفاق در مراحل حذفی بیفتد که تیم‌ها قوی‌تر هستند، قابل جبران نخواهد بود. بیرانوند پنالتی را گرفت و باید دستمریزاد گفت ولی اگر گل می‌شد، نتیجه یک-یک می‌توانست جریان بازی را عوض کند. این صحبت من فقط یک انتقاد فنی است و بیشتر نیست.

توقع از رقیبان ما بالاست و آن‌ها بیشتر تحت فشار هستند 

پاشازاده در مورد تقابل تیم ملی با سوریه در مرحله بعدی و همچنین مسیر ایران تا فینال رقابت‌ها، اظهار داشت: مسیر بدی پیش رو نداریم. از بین کره جنوبی و عربستان یکی حذف می‌شود. در این مسیر رقیبان ما به خاطر توقعات، بیشتر تحت فشار هستند و باید بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم. البته نباید فراموش کنیم سوریه تیم خطرناکی است و باید حواسمان کاملا جمع باشد چون هیچ اشتباهی قابل جبران نیست. امیدوارم بتوانیم با دید مثبت کار را ادامه بدهیم. اگر از این ۲مرحله عبور کنیم، بعد از آن فکر می‌کنم کار سخت‌تری نداشته باشیم. 

پایان پیام/





منبع: فارس