قبل از شروع جام ملتهای آسیا خیلی از اعضای خانواده فوتبال از قرعه آسان ایران می‌گفتند. به پشتوانه همین پیش بینی در میان مردم عادی امیدواری به موفقیت تبدیل به «توقع» شد، طوری که قبل از حرکت تیم به سمت قطر همه انتظار داشتند ملی‌پوشان کشورمان با جام برگردند! طبق پیش‌بینی‌های قبلی، ایران اولین بازی […]

- جام ملت‌های آسیا؛ همه‌چیز دقیقا برعکس شد!/ این سمت جدول سخت‌تر از طرف مقابل/ پیش‌بینی غلط امید را به توقع تبدیل کرد

قبل از شروع جام ملتهای آسیا خیلی از اعضای خانواده فوتبال از قرعه آسان ایران می‌گفتند. به پشتوانه همین پیش بینی در میان مردم عادی امیدواری به موفقیت تبدیل به «توقع» شد، طوری که قبل از حرکت تیم به سمت قطر همه انتظار داشتند ملی‌پوشان کشورمان با جام برگردند!

طبق پیش‌بینی‌های قبلی، ایران اولین بازی سخت و مهم خود را در یک چهارم نهایی باید برابر کره جنوبی انجام می‌داد. در نیمه نهایی به احتمال زیاد به قطر می‌خورد و در فینال با یکی از سه تیم ژاپن، استرالیا و عربستان روبرو می‌شد.

از بین ۵ مدعی سنتی قهرمانی دو مدعی این سمت جدول بودند و سه مدعی آن طرف و همین دلیل قرعه آسان ایران تلقی می‌شد. انتظار همه این بود که پیش‌بینی‌ها از روی کاغذ به درون مستطیل سبز سرایت کند اما بار دیگر ثابت شد که فوتبال روی کاغذ نیست!

وقتی جام شروع شد، مشخص شد که دیگر در قاره آسیا تیم درجه ۳ نداریم. تیم‌های درجه یک و درجه ۲ هم دیگر خیلی با یکدیگر فاصله ندارند. همان فلسطین که در بازی اول ۴ گل از ما خورد، از گروه بالا آمد. تاجیکستان، قرقیزستان و همه تیم‌ها خوب بودند و دیدیم که ژاپن و کره نتوانستند در گروه خود صدرنشین شوند و این جایگاه را به بحرین و عراق بخشیدند.

حالا همه چیز نسبت به شروع جام برعکس شده و همه از قرعه سخت تیم ملی حرف می‌زنند! حتی قبل از بازی با امارات این صحبت بود که بهتر است ایران این بازی را نبرد تا صدر نشین نشود! آن موقع همه فکر می‌کردند ژاپن و کره جنوبی در یک هشتم به هم می‌خورند و برنده آنها به مصاف ما می‌آید، اما دیدیم که کره جنوبی هم روز آخر از پس مالزی بر نیامد!

حالا این سمت جدول ما هستیم به همراه قطر، بحرین، ژاپن، ازبکستان، سوریه، فلسطین و تایلند که در سه بازی مقدماتی دروازه‌اش اصلاً باز نشد! تایلند حتی به عربستان گل هم زد و آن تایلندی نیست که در تصور فوتبالی‌های ما باشد!

خلاصه اینکه باز هم ثابت شد چرا فوتبال محبوب است، چون قابل پیش بینی نیست و در فوتبال آسیا امروز دیگر تیم ضعیف نداریم.

بیشتر بخوانید: طعنه صریح سردار آزمون به اسکوچیچ در حضور قلعه‌نویی؛ خیلی وقت بود که تیم ملی به این شکل «یک‌دل» نبود/ لطفا خصومت‌ها را کنار بگذارید! 

منبع: خبـر ورزشی