جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا هجدهمین دوره این تورنمنت است و با حضور ۲۴ تیم در بالاترین سطح ممکن برگزار می‌شود. در این دوره دیگر چیزی به اسم تیم درجه ۳ نداشتیم و حتی هشت تیم حذف شده در مرحله گروهی نیز از پیش بازنده در بازی‌ها نبودند. دیدیم که تیمی مثل هنگ کنگ که هر […]

- ایران؛ تنها مدعی ۹ امتیازی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳/ با تحلیل‌های سنتی و دم‌دستی خداحافظی کنید!

جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا هجدهمین دوره این تورنمنت است و با حضور ۲۴ تیم در بالاترین سطح ممکن برگزار می‌شود. در این دوره دیگر چیزی به اسم تیم درجه ۳ نداشتیم و حتی هشت تیم حذف شده در مرحله گروهی نیز از پیش بازنده در بازی‌ها نبودند.

دیدیم که تیمی مثل هنگ کنگ که هر سه بازی را باخت و از معدود تیم‌هایی بود که بدون امتیاز جام را ترک کرد، برابر تیم ما چه نمایشی داشت و ثابت شد که فاصله بین تیم‌های درجه اول و درجه دوم در آسیا هم بسیار کم شده است.

ژاپن به عراق باخت، کره جنوبی با مالزی مساوی کرد و استرالیا با ازبکستان، عربستان هم نتوانست به تایلند گل بزند تا در بین ۵ مدعی سنتی قهرمانی، فقط ایران باشد که توانست هر سه بازی مقدماتی را ببرد و در این مسیر دو شریک داشت.

از جمع ۲۴ تیم حاضر در جام ملت‌های آسیا تنها سه کشور ایران، قطر و عراق توانستند با حداکثر امتیازات ممکن به دور یک هشتم نهایی صعود کنند. یعنی سه بازی و سه پیروزی که از عهده سایر مدعیان بر نیامد!

این اولین شگفتی جام نبود، جامی که صعود تیم‌هایی مثل فلسطین را بخود دید. تیمی که روز اول ۴ گل از ما خورد و ثابت کرد همه در آسیا کار می‌کنند و همه از سرمایه‌گذاری خود نتیجه می‌خواهند. در عصر ارتباطات همه تیم‌ها از یکدیگر شناخت دارند و دیگر باید به طور کلی با تمام تحلیل‌ها و اطلاعات سنتی از فوتبال آسیا خداحافظی کرد!

بیشتر بخوانید: عابدزاده هم رکورد بیرانوند را ندارد/ دروازه‌بانی که به تیم ملی شوک می‌دهد؛ کنعانی‌زادگان قدرش را بداند!

منبع: خبـر ورزشی