به گزارش زیرنویس، همواره لباس‌ های مزونی ، پارچه‌های خاص و بی‌نظیر دارند که انگار تنها برای یک نفر بافته شده‌اند یا از خارج کشور تهیه شده‌اند اما تهیه کردن پارچه‌های خاص آنقدر هم پیچیده نیست. کافی است یکبار خیاط‌های مزون را دنبال کنیم و ببینیم که سر از همین بازارهای تهران در می‌آورند و […]

به گزارش زیرنویس، همواره لباس‌ های مزونی ، پارچه‌های خاص و بی‌نظیر دارند که انگار تنها برای یک نفر بافته شده‌اند یا از خارج کشور تهیه شده‌اند اما تهیه کردن پارچه‌های خاص آنقدر هم پیچیده نیست. کافی است یکبار خیاط‌های مزون را دنبال کنیم و ببینیم که سر از همین بازارهای تهران در می‌آورند و با کمی سلیقه به‌خرج دادن، در میان انبوهی از پارچه‌ها، خاص‌ترین پارچه را انتخاب می‌کنند. در اینجا ۴ بازاری را به شما معرفی می کنیم که نه‌تنها پارچه‌های مزونی خاصی می‌فروشند بلکه قیمت‌های بسیار مناسبی دارند.

۱. پاساژ صدقیانی، پارچه فروشی مزونی با قیمت ارزان

پاساژ صدقیانی در بازار بزرگ تهران یکی از آن پاساژهایی است که به‌راحتی می‌توانیم در آن پارچه‌هایی خاص تهیه کنیم تا به این وسیله، لباس‌هایی شخصی‌دوزی شده و خاص داشته باشیم. بهترین راه برای رسیدن به بازار بزرگ تهران مترو پانزده خرداد است. پس از رسیدن به بازار بهتر است به تیمچه حاجب‌الدوله برویم و با ادامه دادن مسیر به پاساژ صدقیانی برسیم. پاساژ صدقیانی انواع پارچه‌های مزونی را با قیمتی بسیار مناسب به فروش می‌رساند.

پاساژ صدقیانی

۲. بازار بزرگ قائم؛ پارچه فروشی مزونی با قیمت ارزان

بازار بزرگ قائم بازاری در دل بازار بزرگ تهران بوده که به بورس پارچه‌های ارزان معروف است. برای رسیدن به بازار بزرگ قائم در بازار تهران می‌توانیم ابتدا به راسته عباس آباد رفته، سپس از سمت کوچه امام زاده زید به سمت کوچه علی‌آبادی برویم. انتهای کوچه علی آبادی بازار بزرگ قائم وجود دارد. فراموش نکنید که در بازار بزرگ قائم، پارچه‌ها به‌صورت یاردی به فروش می‌رسند و تنوع آن‌ها به‌قدری بالا است که باورتان نمی‌شود. برای رسیدن به بازار بزرگ قائم می‌توانید از ایستگاه مترو خیام (خط یک) پیاده شده و به سمت بازار قائم تهران ۵ دقیقه پیاده روی کنید. لوکیشن این بازار بر روی نقشه وجود داشته و راهنمای گام‌های شما خواهد بود.

بازار بزرگ قائم

۳. پاساژ نادر؛ پارچه فروشی مزونی با قیمت ارزان

پاساژ نادر یا سرای نادر یکی از پاساژهای معروف بازار تهران است که برای رسیدن به آن بهتر است به سمت کوچه حمام چال برویم در بازار بزرگ تهران برویم. برای رسیدن به پاساژ نادر می‌توانیم از ایستگاه بی آر تی سعادت پیاده شده و تقریبا پنج دقیقه پیاده روی کنیم تا به پاساژ نادر برسیم. این پاساژ نیز یکی از آن دست سراهای پارچه در بازار تهران است که پارچه‌ها را به شکل یاردی می‌فروشد، تفاوت معیار اندازه‌گیری یاردی با متر این است که هر یارد ۹۱ سانتی متر بوده در حالی که هر متر ۱۰۰ سانتی متر است. به این معنا که اگر شما قیمت یک پارچه را از فروشنده بپرسید، آن‌ها برحسب یارد به شما قیمت می‌دهند.

پاساژ نادر

۴. خیابان گاندی؛ پارچه فروشی مزونی با قیمت ارزان

پارچه فروشی خیابان گاندی

اگر می‌خواهید که پارچه لباس شما بسیار خاص باشد یا اگر می‌خواهید خرج کار لباس شما تشکیل شده از پارچه‌هایی منحصربه‌فرد باشد بهتر است به سراغ خیابان گاندی در تهران بروید. در این خیابان چند پارچه فروشی خاص با پارچه‌هایی مزونی وجود دارند که چشم شما را برق می‌اندازند. برای رسیدن به خیابان گاندی می‌توانید به ایستگاه مترو حقانی بروید، سپس سوار اتوبوس‌های ونک شده و سر خیابان گاندی پیاده شوید. قیمت پارچه‌ها در خیابان گاندی متغیر است، برخی از پارچه‌ها بسیار گران هستند، اما با کمی جست‌وجو پارچه‌هایی ارزان قیمت‌تر نیز می‌توانید پیدا کنید.

منبع: راهنماتو

منبع خبر: رکنـا