به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منبع عبری زبان هشدار داده‌اند که عدم اتخاذ تدابیری برای مرحله بعد، موجب سیطره مجدد حماس در غزه خواهد شد. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان امنیتی اسراییلی اعلام کرد که ناتوانی در اتخاذ تدابیر لازم برای مرحله بعد، موجب خواهد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منبع عبری زبان هشدار داده‌اند که عدم اتخاذ تدابیری برای مرحله بعد، موجب سیطره مجدد حماس در غزه خواهد شد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان امنیتی اسراییلی اعلام کرد که ناتوانی در اتخاذ تدابیر لازم برای مرحله بعد، موجب خواهد شد تا حماس مجدداً کنترل نوار غزه را در دست گیرد.

منبع مذکور اشاره کرد اطلاعاتی که به دست ارتش رژیم صهیونیستی رسیده، نشان می‌دهد که حماس مجدداً خدمات رسانی به فلسطینیان در مناطقی که حضور ارتش در آن کاهش یافته، را از سرگرفته است.

روز گذشته نیز، روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد جنبش حماس مجدداً مناطقی در شمال نوار غزه را که ارتش رژیم صهیونیستی از آن عقب‌نشینی کرده بود، تحت کنترل گرفته است. این در حالی است که هفته گذشته تنها ساعاتی پس از خروج نظامیان صهیونیست از شمال نوار غزه، نیروهای قسام (شاخه نظامی حماس) با یک حمله موشکی گسترده به شهرک‌های صهیونیستی، محافل نظامی و امنیتی این رژیم را دچار شوک کرده بودند.

همچنین روزنامه هیل آمریکا اعلام کرده است که تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از ۱۰۰ روز از آغاز آن می‌گذرد با فشارهای شدیدی مواجه شده است.

این روزنامه در گزارشی اعلام کرد رژیم صهیونیستی همچنان به اعلام اهداف دست نیافتنی خود از این جنگ ادامه داده و با وجود هزینه‌های زیادی که متحمل گردیده این اهداف را تغییر نمی‌دهد.

در بخش دیگری از گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است فشارهای بین المللی برای پایان یافتن این جنگ رو به افزایش بوده و اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی در حال گسترش است، چنانچه خانواده‌های اسرای اسراییلی خواستار دستیابی به توافق آتش بس به منظور آزادی اسرا هستند.

روزنامه هیل ادامه داد اولین نشانه‌های اتخاذ استراتژی جنگ بلند مدت در اختلافات به وجود آمده در ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی در هفته گذشته نمایان شد. گادی آیزنکوت رییس سابق ستاد ارتش این رژیم که اخیراً فرزند خود را در جنگ غزه از دست داد اعلام کرد شکست کامل حماس هدفی غیر منطقی به شمار می‌رود.

عصر جمعه نیز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین سدیروت، آویم، نیرعام و مفلاسیم در اطراف غزه خبر دادند.

از سوی دیگر منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در عسقلان برای اولین بار از پنجم ژانویه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که آژیر خطر در نتیف هعسرا در اطراف غزه نیز به صدا در آمده است.

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: عسقلان و سدیروت، نیرعام و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه را هدف حمله موشکی قرار دادیم.

همزمان گزارش شده است که مبارزان مقاومت در حال نبرد سنگین در اطراف بیمارستان صحرایی اردن در غزه هستند.

گردان‌های قسام نیز از انهدام یک تانک رژیم صهیونیستی از نوع مرکاوا با موشک یاسین ۱۰۵ در غرب شهر خان یونس در جنوب غزه خبر دادند.

خبر دیگر اینکه، گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس پیام نظامیان زن اسیر اسراییلی را منتشر کرد. نظامیان اسیر اسراییلی در این فایل ویدئویی خواستار اقدام فوری دولت رژیم صهیونیستی برای آزادی آن‌ها و توقف جنگ و حملات به غزه هستند.

منبع: مـهر