علیرضا اکبرپور بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم ملی مقابل امارات و شرایط این روزهای استقلال در فصل نقل و انتقالات اظهاراتی را مطرح کرد. رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و صعود تیم ایران را تا اینجا چطور ارزیابی کرده‌اید؟خوشبختانه تیم ملی ایران با سه […]

- استقلال در یارگیری عقب است؛ نکونام در ۲ پست بازیکن می‌خواهد/ مهاجمان ایران تشنه گلزنی در جام ملت‌های آسیا هستند

علیرضا اکبرپور بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم ملی مقابل امارات و شرایط این روزهای استقلال در فصل نقل و انتقالات اظهاراتی را مطرح کرد.

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و صعود تیم ایران را تا اینجا چطور ارزیابی کرده‌اید؟
خوشبختانه تیم ملی ایران با سه پیروزی و ۹ امتیاز به دور بعد صعود کرد. البته ما تا این مرحله کمی افت و خیز داشتیم ولی خوب شد که هر سه بازی را با برد تمام کردیم و با اقتدار به بالا رسیدیم. من مطمئنم بازی به بازی تیم ایران بهتر و کامل‌تر می‌شود.

چرا چنین نظری دارید؟
با روندی که تیم ایران در دیدار مقابل فلسطین و هنگ کنگ داشت به نظر می‌رسید که اعضای کادر فنی و بازیکنان در حال ایجاد هماهنگی و نظم بیشتر در تیم هستند. ما در بازی اول یک نیمه نسبتاً ضعیف و یک نیمه نسبتاً خوب داشتیم ما با اینکه در نیمه اول ضعیف بودیم ولی سه گل زدیم که این نشان می‌داد تیم ما پتانسیل بالایی دارد اما در نیمه دوم که تیم فلسطین بیشتر تلاش می‌کرد تا گل‌های خورده را جبران کند ما با دقت و هماهنگی زیادی دفاع کردیم.

اما در بازی دوم مقابل هنگ کنگ خیلی به تیم ایران انتقاد شد اینطور نیست؟
دقیقاً به همین خاطر درباره روند رو به رشد تیم ایران صحبت کردم ما در بازی با هنگ کنگ حریف را دست کم گرفتیم و البته با ایجاد چندین تغییر در ترکیب تیم ملی وضعیت هماهنگی بین بازیکنان را به هم ریختیم من فکر می‌کنم آقای قلعه نویی بعد از بازی با هنگ کنگ خودش هم متوجه این ناهماهنگی بین نفرات شد. به همین دلیل در دیدار مقابل امارات که تقریباً جدی‌ترین بازی ما در مرحله اول بود با ترکیبی به میدان رفتیم که خیلی‌ها از قبل مسابقات انتظار داشتند تیم ایران با همین ترکیب به میدان برود.

بازی مقابل امارات را چطور دیدید؟
ما از هر نظر بر تیم حریف برتر و کامل‌تر در میدان مسابقه حضور پیدا کردیم و تقریباً ۵ بار هم دروازه آنها را باز کردیم. البته با وجود کمک داور ویدیویی و حساسیت‌های زیادی که در این باره صورت می‌گیرد سه گل ما قبول نشد که من فکر می‌کنم یکی از آنها اشتباه بود. همین که تیم ملی در یک بازی ۵ گل می زند یعنی عطش بالایی برای این کار دارد و مهاجمانش تشنه گلزنی هستند.

کدام گل تیم ملی به اشتباه مردود شده بود؟
به نظرم محمد محبی اصلاً خطا نکرد او بعد از دادن پاس قصد نفوذ داشت که بدون اینکه متوجه شود به بازیکن حریف برخورد کرد عجیب بود که داور این گل را نپذیرفت و شاید بتوان گفت این روی حساسیت‌های الکی بیش از حد باشد. در واقع ما باید سه بر یک این بازی را برنده می‌شدیم ولی حالا به هر حال خوب شد که تیم در دقایق پایانی مطمئن و با درایت کار کرد تا بازی را نگه دارد ممکن بود با حمله در دقایق آخر باز هم روی ضد حمله دروازه ما به خطر بیفتد.

درباره صحنه پنالتی و کاری که بیرانوند انجام داد چه صحبتی دارید؟
من در اینجا باید یادآوری کنم امیر قلعه نویی در ابتدای مسابقات و فکر می‌کنم اولین نشست خبری که داشت در این باره صحبت کرد و گفت یک دروازه‌بان خوب برای تیم مثل پدر و مادر خوب است. واقعاً دروازه‌بان خوب برای تیم ایران اینجا نتیجه کارش را نشان می‌دهد. بیرانوند با پنالتی که گرفت علاوه بر اینکه ایران را در زمین نگه داشت روحیه تیم امارات را به هم ریخت و آنها بلافاصله بعد از آن پنالتی گل دوم را هم خوردند. اینجاست که ارزش‌های یک دروازه‌بان خوب مشخص می‌شود. گاهی اوقات شنیده‌ایم که می‌گویند دروازه‌بان نصف یک تیم است بنابراین اگر بار دیگر به لحظه زدن ضربه پنالتی بازیکن امارات برگردیم و شرایط را متفاوت تصور کنیم نمی‌توان گفت ایران می‌توانست در این بازی با این اقتدار برنده شود اما بیرانوند واقعا خوش درخشید و امیدوارم که با همین آمادگی و توانایی تا پایان مسابقات در خدمت تیم ایران باشد و بتوانیم پس از سال‌ها بار دیگر با چنین دروازه‌بانی در آسیا قهرمان شویم.

پیش از بازی عده‌ای گفته بودند زوج طارمی و آزمون فوق العاده است نظرتان درباره این دو نفر چیست؟
بله انصافاً مثل همیشه این دو با هم هماهنگ بودند. موفق‌ترین زوج خط حمله تیم ملی در طی سال‌های گذشته همین دو نفر هستند که چشم بسته یکدیگر را پیدا می‌کنند. روی هر دو گل سردار آزمون با استفاده از هوش بالا و البته آگاهی کامل از جایگیری هم‌تیمی‌اش پاس داد و مهدی طارمی هم معطل نکرد مخصوصاً گل اول که فوق العاده بود و یک گل در کلاس جهانی به ثمر رسید.

بازی بعدی با سوریه را چطور پیش بینی می‌کنید؟
سوریه‌ای‌ها همیشه خط حمله خوبی داشتند و ما باید بیش از هر چیز به فکر این باشیم که در دفاع خوب کار کنیم. اگر گل نخوریم گلزنی به این مهاجمان برای ما کاری ندارد.

با توجه به سه بازی مرحله گروهی و معدل گیری از هر نظر چه در خط دفاع و چه در هافبک و حمله به نظرتان تیم ایران در دوره‌های بعدی می‌تواند تا فینال رفته و قهرمان شود؟
من به این سوال به شکل دیگری پاسخ می‌دهم و با ارزیابی دیگر رقبای تیم ایران معتقدم امسال از آن دوره‌هایی است که ما بخت بیشتری برای قهرمانی داریم چون رقبای دیگرمان در این مسابقات هم در آن شرایط فوق العاده ویژه و خاص و برترشان نیستند. دیدیم استرالیا مقابل ازبکستان به چه شرایطی افتاده بود و یا ژاپن به عراق باخت و دیگر تیم‌ها هم به سختی توانستند صعود کنند. در چنین وضعیتی ما اگر با اتکا به هماهنگی و بازیکنان برجسته‌ای که داریم کارمان را درست انجام بدهیم می‌توانیم تا فینال پیش برویم و حتی قهرمان بشویم.

درباره اوضاع و احوال استقلال و فصل نقل و انتقالات صحبتی دارید؟
متاسفانه با وجود نزدیک شدن به دور جدید مسابقات فوتبال در جام حذفی و لیگ برتر ما هنوز نتوانسته‌ایم یارگیری کنیم. این خیلی بد است و ما نباید از این فرصت خوب به سادگی بگذریم. قطعاً تیم استقلال در برخی پست‌ها نیاز به تقویت دارد من جمله خط حمله و هافبک بازی‌ساز. اگر قرار است تیم استقلال در این فصل قهرمان شود باید این دو پست را تقویت کنیم معتقدم مدیریت باشگاه باید در این باره بیشتر تلاش کند و زمان را از دست ندهد.

منبع: خبـر ورزشی