یورگن کلوپ روز جمعه اعلام کرد که در پایان فصل از لیورپول جدا خواهد شد و فوتبال جهان از این خبر در شوک فرو رفت. پپ گواردیولا به رقیب قدیمی خود ادای احترام کرد و در کنفرانس مطبوعاتی به شوخی گفت: «حالا دیگر راحت‌تر می‌خوابم. روزهای قبل از بازی با لیورپول کابوس بود.» و بعد […]

- فوتبال به شخصیتی مثل کلوپ نیاز دارد

یورگن کلوپ روز جمعه اعلام کرد که در پایان فصل از لیورپول جدا خواهد شد و فوتبال جهان از این خبر در شوک فرو رفت. پپ گواردیولا به رقیب قدیمی خود ادای احترام کرد و در کنفرانس مطبوعاتی به شوخی گفت: «حالا دیگر راحت‌تر می‌خوابم. روزهای قبل از بازی با لیورپول کابوس بود.» و بعد ادامه داد: «قطعا جایش خالی خواهد بود. من هم مثل همه از این خبر شوکه شدم، حس کردم بخشی از منچسترسیتی از دست خواهد رفت. ما نمی‌توانیم دوران حضورمان در اینجا را بدون او و لیورپول تعریف کنیم، غیرممکن است.»

پپ افزود: «آنها بزرگترین رقیب ما بوده‌اند و شخصاً او بزرگترین رقیب من بوده، از زمانی که در بروسیا دورتموند بود و من در بایرن مونیخ بودم. جای خالی کایزما، شخصیت و سبک بازی تیمش در لیگ برتر خالی خواهد بود. تماشای آنها لذتبخش است و آنها همیشه تلاش می‌کنند هر بازی را ببرند. برایش بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. شاید خودش الان تایید نکند اما او روزی برخواهد گشت؛ مطمئنم. شاید تا ۱۰ سال دیگر. شاید نیاز دارد که انرژی خود را برگرداند، با شخصیت و انرژی‌اش بازخواهد گشت. فوتبال به شخصیت‌هایی مانند او نیاز دارد. دوران با هم بودن‌مان رویایی بود و امیدوارم فصل بعد زمان داشته باشیم که باهم شام بخوریم.»

کلوپ نسبت به سایر مربیان بهترین رکورد را مقابل گواردیولا دارد و لیورپول تنها تیمی است که دوران سلطه‌گری منچسترسیتی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ را قطع کرد و قهرمانی لیگ برتر را در سال ۲۰۲۰ به دست آورد و به انتظار ۳۰ ساله باشگاه مرسی‌ساید برای قهرمانی در لیگ انگلیس پایان داد. و به نظر می‌رسد تیم کلوپ بزرگترین رقیب گواردیولا برای قهرمانی در این فصل باشد.

گواردیولا بیش از هر مربی دیگری (۲۸ بار) با کلوپ روبرو شده و همچنین بیش از هر مربی دیگری (۱۲ بار) به او باخت. تعجبی ندارد که او رفتن کلوپ را جشن می‌گیرد، حتی به شوخی!

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی