هیجان‌انگیز نیست؟! همین‌که چشم روی هم بگذاریم، بالاخره تابستان فرا می‌رسد و برترین ورزشکاران جهان، در قالب ۳۲ رشتۀ گوناگون به مصاف هم می‌روند. در پایان این رقابت‌ها نیز، بر اساس جدول دسته‌بندی مدال‌ها، کشوری که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، اعلام می‌شود. اما خوب المپیک ۲۰۲۴ در کجا برگزار می‌شود؟ کی آغاز می‌شود؟ […]

هیجان‌انگیز نیست؟! همین‌که چشم روی هم بگذاریم، بالاخره تابستان فرا می‌رسد و برترین ورزشکاران جهان، در قالب ۳۲ رشتۀ گوناگون به مصاف هم می‌روند. در پایان این رقابت‌ها نیز، بر اساس جدول دسته‌بندی مدال‌ها، کشوری که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، اعلام می‌شود.

اما خوب المپیک ۲۰۲۴ در کجا برگزار می‌شود؟ کی آغاز می‌شود؟ ورزشکاران کدام رشته‌ها مجاز به حضور در این رویداد هستند و اصلا، چطور می‌توانیم از نزدیک شاهد این رقابت‌ها باشیم؟ همراهمان باشید تا اطلاعات لازم را در این رابطه مطرح کنیم.

المپیک ۲۰۲۴ کجاست؟

درست در روز هفدهم سپتامبر ۲۰۱۷ بود که کمیته بین‌المللی المپیک، در نشست صدوسی‌ویکم خود اعلام کرد المپیک ۲۰۲۴، قرار است به میزبانی فرانسه و شهر پاریس برگزار شود. به همین خاطر هم این رویداد را به‌نام «المپیک پاریس» نام‌گذاری کرد.

اما حقیقت این است که تمامی رقابت‌ها در این شهر برگزار نخواهد شد. بلکه برخی مناطق شهری همسایۀ پاریس مانند لو بورژه، نانتر، ورسای و… نیز پذیرای تعدادی از مسابقات خواهند بود. ضمنا بر اساس اعلام کمیته المپیک، مسئولیت میزبانی مسابقات هندبال، قایقرانی، موج‌سواری و فوتبال با شهرهای زیر است:

·         شهر لیل، میزبان رقابت‌های هندبال المپیک ۲۰۲۴

·         شهر مارسی، میزبان رقابت‌های قایقرانی المپیک فرانسه

·         روستای Teahupo’o، میزبان رقابت‌های قایقرانی المپیک

·         شهرهای مارسی، بوردو، نانت، دسین شارپیو، نیس و سنت‌اتین، میزبان مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس

المپیک

تاریخ المپیک پاریس (زمان دقیق شروع هر رشتۀ ورزشی)

بنا بر اعلام رسمی کمیتۀ جهانی المپیک، این رویداد از تاریخ ۲۶ جولای ۲۰۲۴، برابر با ۵ مردادماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و ۱۶ روز بعد، یعنی ۱۱ اوت ۲۰۲۴ یا همان ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

زمان دقیق شروع رقابت‌های هر رشته، در ادامه آمده است:

·         ۲۴ جولای: آغاز رقابت‌های فوتبال و راگبی ۷نفره

·         ۲۵ جولای: آغاز رقابت‌های هندبال و تیراندازی با کمان

·         ۲۶ جولای: برگزاری مراسم افتتاحیه

·         ۲۷ جولای: آغاز رقابت‌های والیبال، بسکتبال، بوکس، جودو، واترپولو، والیبال ساحلی، تنیس روی میز، تنیس، بدمینتون، شمشیربازی، سوارکاری، هاکی، قایقرانی، قایقرانی در آب‌های خروشان، اسکیت‌برد، موج‌سواری، شنا، شیرجه، دوچرخه‌سواری جاده‌ای، تیراندازی و ژیمناستیک هنری.

·         ۲۸ جولای: آغاز رقابت‌های قایقرانی بادبانی و دوچرخه‌سواری در کوهستان

·         ۳۰ جولای: آغاز رقابت‌های بسکتبال سه‌نفره، دوچه‌سواری BMX، ورزش سه‌گانه

·         ۱ اوت: آغاز رقابت‌های گلف و دومیدانی

·         ۲ اوت: آغاز رقابت‌های ژیمناستیک ترامپولین

·         ۵ اوت: آغاز رقابت‌های کشتی، دوچرخه‌سواری پیست و صخره‌نوردی

·         ۶ اوت: آغاز رقابت‌های قایقرانی سرعت

·         ۷ اوت: آغاز رقابت‌های تکواندو و وزنه‌برداری

·         ۸ اوت: آغاز رقابت‌های پنج‌گانه مدرن

·         ۹ اوت: آغاز رقابت‌های بریکنیگ و ژیمناستیک ریتمیک

·         ۱۱ اوت: پایان رقابت‌ها

تاریخ المپیک پاریس

بازی های المپیک ۲۰۲۴ ایران

مطابق عملکرد کاروان ورزشی ایران، ورزشکاران کشورمان تا این لحظه توانسته‌اند ۱۴ سهمیۀ المپیک را قطعی کنند که به شرح زیر است:

·         دوچرخه‌سواری: ۱ نمایندۀ آقا

·         تیراندازی: ۱ نمایندۀ آقا و ۳ نمایندۀ خانم

·         تکواندو: ۱ نمایندۀ آقا و ۱ نمایندۀ خانم

·         کشتی: ۷ نمایندۀ آقا

منتها نکتۀ امیدوارکننده این است که همچنان، رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در حال برگزاری است؛ بنابراین طبق گفته‌های مسئولین کمیتۀ ملی المپیک، می‌توان انتظار داشت که کاروان ایران با ۳۵ سهمیۀ قطعی در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حاضر شود.

هرچند که همین عدد هم، کمتر از میانگین عملکردی کاروان ایران در طی المپیک‌های گذشته بوده است!

سفر به پاریس برای المپیک

یکی دیگر از نکات جالب‌توجه در خصوص المپیک پاریس، تلاش هواداران پرشور این رویداد برای سفر به پاریس و تماشای رقابت‌هاست. طوری که بر اساس اعلام دولت‌مردان فرانسه، از مدت‌ها قبل، ورزش‌دوستان بسیاری از سرتاسر دنیا اقدامات لازم را برای سفر به پاریس صورت داده‌اند!

اما نکتۀ جالب‌تر این است که در این میان، علاقه‌مندان ایرانیِ المپیک نیز از طریق کانال‌های قدرتمند، مانند کمک‌گرفتن از موسساتی نظیر حامی مهاجر، اقدامات خود را برای گرفتن ویزای شینگن و حضور در پاریس ۲۰۲۴ آغاز کرده‌اند.

طوری که بنا به اعلام کارشناسان این موسسۀ مهاجرتی، آن‌ها روزانه چندین پروندۀ شینگن فرانسه را به‌جریان می‌اندازند که هدف از پردازش این اسناد، حضور افراد در پاریس و تماشای رقابت‌های المپیک است!

سفر به پاریس برای المپیک

ویزای فرانسه برای المپیک

چنان‌که در بخش قبلی نیز گفته شد، علاقه‌مندان به المپیک ۲۰۲۴ برای اینکه بتوانند راهی پاریس شده و رقابت برترین ورزشکاران جهان را از نزدیک نظاره کنند، ابتدا باید نسبت به اخذ ویزای شینگن فرانسه اقدام کنند؛ منتها طبق نظر متخصصین امر، دوست‌داران المپیک باید کمی عجله کنند!

زیرا در این موقعیت که قرار است رویدادی به بزرگی المپیک برگزار شود، احتمالا به‌زودی وقت‌های سفارت فرانسه پر می‌شود و به‌جای نوبت یک‌ماهه، نوبت‌های سه‌چهارماهه برای افراد صادر خواهد شد! به‌ویژه که کارشناسان حامی مهاجر بیان می‌کنند در طی سال‌های گذشته، آن‌ها از نزدیک شاهد چنین اتفاقی بوده‌اند!

بنابراین هرکس که رویای حضور در المپیک پاریس را دارد، باید بداند دیگر فرصتی برای آزمون‌وخطا نیست! بلکه برای دریافت ویزای فرانسه، افراد باید از حالا اقدامات لازم را صورت دهند و در صورت نیاز، از کمک‌های کارشناسان امر نیز استفاده کنند.

تور المپیک پاریس

نکتۀ پایانی، در خصوص تور المپیک پاریس است؛ چرا که بسیاری از علاقه‌مندان به رویدادهای ورزشی، در خصوص کیفیت یا هزینۀ این تورها نگرانی دارند. با این حال، نکتۀ شایان‌توجه است که موسسه‌ای نظیر حامی مهاجر، پکیج‌هایی کاملا اختصاصی برای این رویداد ورزشی تدارک دیده!

به این صورت که کارشناسان این مجموعه، ابتدا ویزای شینگن افراد را اخذ می‌کنند و سپس، متناسب با بودجه و سلیقۀ هر فرد، یک تور شخصی‌سازی‌شده را برای او تنظیم می‌کنند! شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره‌تلفن این مجموعه تماس حاصل فرمایید. تلفن: ۰۲۱۴۸۴۰۶

حرف آخر!

دیگر فاصلۀ زیادی تا آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس نمانده! فقط کافی است چشم بر روی هم بگذاریم تا مردادماه فرا برسد و برترین ورزشکاران جهان، به رقابت با یکدیگر بپردازند!

با این حال، این المپیک کمی فرق دارد؛ چرا که به‌واسطۀ آنچه توضیح دادیم، ایرانیان نیز  شانس دارند راهی پاریس بشوند و با حضور در استادیوم‌های ورزشی، از نزدیک تب‌وتاب رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را لمس کنند!

بنابراین، دیگر شما بگویید! آیا آماده‌اید که از فاصلۀ چندقدمی، شاهد رقابت برترین‌های جهان باشید؟!

منبع: خبـر ورزشی