نفتکش انگلیسی حامل سوخت برای اسرائیل بود
نفتکش انگلیسی حامل سوخت برای اسرائیل بود

به گزارش«اطلاعات آنلاین» سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه دیروز گفت: نیروی دریایی یمن نفتکش انگلیسی «مارلین لواندا» را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داد. ارتش یمن نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به […]

- نفتکش انگلیسی حامل سوخت برای اسرائیل بود

به گزارش«اطلاعات آنلاین» سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه دیروز گفت: نیروی دریایی یمن نفتکش انگلیسی «مارلین لواندا» را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داد.

ارتش یمن نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان، نیروی دریایی ارتش یمن نفتکش انگلیسی (MARLIN Luanda) را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد که ضمن اصابت مستقیم به آن منجر به آتش گرفتن این نفتکش شد.

در همین حال برخی از منابع خبری همسو با انگلیس ادعا کردند که کشتی مذکور به مقصد یونان در حال حرکت بوده که مورد حمله قرار گرفته است.

اما به تازگی منابع ویژه به المیادین با تکذیب این ادعاها، خبر داده اند که این نفتکش انگلیسی به مقصد فلسطین اشغالی در حرکت و حامل سوخت برای جنگنده‌های اسرائیلی بوده است.

گزارش های دریافتی حاکی است که این نفتکش همچنان در دریای سرخ در حال سوختن است.

منابع مذکور تاکید کردند که ۲ کشتی آمریکایی و انگلیسی برای حمایت و تامین امنیت کشتی مذکور انگلیسی همراه آن در حرکت بودند که نیروهای یمنی به آنها نزدیک شده و بعد از وقوع درگیری، این دو کشتی فرار و کشتی باری انگلیسی را به سرنوشت خود رها کردند.

به گفته این منابع، فرار کشتی‌های حفاظتی آمریکایی و انگلیسی علامت سوال‌های جدی برای کسانی که در منطقه به دنبال جلب حمایت‌های خارجی هستند به وجود آورده است.

 

منبع: اطلاعات انلاین