زورآزمایی عراق در مصاف با حریف عربی و تلاش برای تعبیر رویای فلسطین مقابل میزبان
زورآزمایی عراق در مصاف با حریف عربی و تلاش برای تعبیر رویای فلسطین مقابل میزبان

به گزارش خبرنگار اعزامی زیرنویس از قطر، در دومین روز دیدارهای مرحله یک هشتم جام ملت‌های آسیا فردا ۲ بازی برگزار می‌شود. * عراق به دنبال ادامه قدرت‌نمایی این بار مقابل یک تیم عربی از ساعت ۱۵ تیم‌های عراق و اردن در ورزشگاه خلیفه با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم می‌روند. شاگردان خسوس کاساس […]

به گزارش خبرنگار اعزامی زیرنویس از قطر، در دومین روز دیدارهای مرحله یک هشتم جام ملت‌های آسیا فردا ۲ بازی برگزار می‌شود.

* عراق به دنبال ادامه قدرت‌نمایی این بار مقابل یک تیم عربی

از ساعت ۱۵ تیم‌های عراق و اردن در ورزشگاه خلیفه با قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم می‌روند.

شاگردان خسوس کاساس که با برتری ۲ بر یک در بازی با ژاپن، معادلات جام را تا حد بسیار زیادی تغییر داده و در نهایت مانند ایران و قطر جزء ۳ تیمی شدند که با کسب ۹ امتیاز کامل به عنوان صدرنشین گروه D به یک هشتم رسیدند، برای اینکه بتوانند سومین برد تاریخ عراق در اولین بازی مرحله حذفی را رقم بزنند، کار بسیار سختی مقابل اردن دارند.

اردن نیز با سرمربیگری حسین عموطه تا روز پایانی مرحله گروهی صدرنشین گروه E بود اما به نظر می‌رسید برای فرار از ژاپن حتی علاقه‌ای به کسب تساوی هم مقابل بحرین ندارد و در نهایت نیز با شکست در این بازی در رتبه سوم این گروه قرار گرفت تا مسیر مناسبی برای رسیدن به نیمه نهایی پیش رو داشته باشد.

عراق که سابقه قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۷ را دارد، برای عبور از سد اردن روی ادامه روند گلزنی آیمن حسین، آقای گل فعلی جام هم حساب ویژه‌ای باز کرده است.

عراق که در حال حاضر رتبه هفتم رنکینگ آسیا و ۶۳ جهان را در اختیار گرفته با اردن رده سیزدهمی در قاره کهن در رتبه‌بندی جهانی اختلاف ۲۵ پله‌ای دارد و پس از برتری در تقابل با ۳ حریف شرقی در دور گروهی، امیدوار است این روند موفق را این بار در مقابل یک حریف عربی و غرب آسیایی ادامه بدهد.

* رویای فلسطینی در مقابل مدافع قهرمانی تعبیر می‌شود؟

قهرمان دوره گذشته که مرحله گروهی را با ۳ پیروزی و بدون دریافت حتی یک گل به پایان رساند، برای صعود به جمع ۸ تیم برتر باید در خانه خود به مصاف فلسطین برود که با وجود شکست پر گل ۴ بر یک از ایران، نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه کرد و پس از تساوی در یک بازی کاملا برتر مقابل امارات با نتیجه قاطعانه‌ ۳ بر صفر از سد هنگ‌کنگ گذشت تا به عنوان تیم سوم گروه C به مرحله یک هشتم برسد.

شاگردان مکرم دابوب که تنها هدف‌شان شادی مردم مظلوم فلسطین است، پس از این صعود تاریخی در صورت تداوم روند خوب خود در بازی با عنابی‌ها، یک شگفتی بسیار بزرگ خلق کرده و جام موفق خود را به بهترین شکل دنبال خواهند کرد.

در سوی مقابل قطر که با هدایت تینتین مارکز اسپانیایی شرایط مطلوبی را پشت سر می‌گذارد، علاقه‌ دارد این بار در خانه‌اش افتخار بزرگ قهرمانی آسیا را به دست بیاورد ‌ و در این راه گام به گام پیش می‌رود.

قطر در حال حاضر تیم ششم قاره و ۵۸ جهان است. در شرایطی که فلسطین رتبه ۱۷ آسیا و ۹۹ جهان را در اختیار دارد.

دیدار ۲ تیم در ورزشگاه البیت با قضاوت ما نینگ چینی برگزار می‌شود.

پایان پیام /





منبع: فارس