بانک کارآفرین با مهاجرت به کر داتین سامانه‌های خود را یکپارچه کرد| «های‌بانک» نئوبانک کارآفرین خواهد شد
بانک کارآفرین با مهاجرت به کر داتین سامانه‌های خود را یکپارچه کرد| «های‌بانک» نئوبانک کارآفرین خواهد شد

سامانه یکپارچه بانکی بانک کارآفرین به کر داتین مهاجرت کرد

 

علی اصغر تقوی، معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین اظهار داشت: «پس از این مهاجرت، ۱۸۰ سامانه جانبی و موازی این بانک به ۳ سامانه کاهش یافته و تمامی کانال‌های دیجیتالی دسترسی بانک نیز در «های‌بانک» یکپارچه شده است.»

معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین دلیل اصلی مهاجرت به کرداتین را نبود امکان به‌روزرسانی کر قبلی به دلیل تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: «هر چند سورس کر قبلی با نام سیمبل را خریداری کرده بودیم و سورس در اختیار ما قرار داشت، اما لایسنس توسعه‌پذیری را نداشتیم و پلتفرم امکان به‌روزرسانی نداشت و طبیعتا به لحاظ فنی قابلیت توسعه هم مهیا نبود، از همین رو ما ناچار به تغییر کر خود بودیم.»

وی تاکید کرد: «این مهاجرت در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در طی ۱۰ ماه رخ داده است.»

تقوی در ادامه به موضوع پلتفرم‌های دیجیتالی در این مهاجرت اشاره کرد و گفت: «در راستای جامعیت پلتفرم‌های دیجیتالی تلاش کردیم کار را برای کاربران تسهیل کنیم. تا قبل از این مهاجرت، مشتریان ما با دو یا سه پلتفرم دیجیتالی کار می‌کردند؛ الان همه فعالیت‌ها و پنجره‌های ارائه خدمت در «های‌بانک» تجمیع شده است و سکوی دیجیتالی و کانال‌های متفاوت ما تبدیل به یک کانال یکپارچه شده است. سامانه‌های موازی حذف شده و تلاش کردیم مهاجرت بدون مغایرت صورت گیرد و خوشبختانه ریالی مغایرت اتفاق نیفتاده است. تمام این تغییرات با اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان انجام شد. در واقع از عصر روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه سامانه‌ها قطع و فرایند استخراج داده‌ها و مهاجرت به سامانه‌های جدید آغاز شد. عملیات استقرار نهایی و اتصال سامانه‌های جدید به شتاب، ساتنا، پایا، چکاوک، صیاد و سایر سامانه‌های بانک مرکزی تا عصر روز جمعه ۲۲ دی‌ماه انجام شد و با برقراری مجدد دسترسی به خدمات بانک، مشتریان بانک کارآفرین توانستند خدمات بانکی را این بار بر بستر سامانه‌های داتین دریافت کنند.»

منبع: خبـرآنلاین