محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ۱۰ ماه سال جاری بیش از ۸ میلیون و ۳۷۶ هزار انواع وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند که در مقایسه با سال گذشته ۴.۴۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد. وی در ادامه افزود: همچنین در این مدت بیش از ۸ میلیون و ۴۰۸ هزار […]

محمد مشتری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی ۱۰ ماه سال جاری بیش از ۸ میلیون و ۳۷۶ هزار انواع وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند که در مقایسه با سال گذشته ۴.۴۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: همچنین در این مدت بیش از ۸ میلیون و ۴۰۸ هزار خودرو از استان خراسان شمالی شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۴۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی با اشاره به افزایش یک درصدی تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی افزود: در این بازه زمانی تردد بیش از ۸۶ میلیون و ۳۲۲ هزار خودرو توسط ۵۱ دستگاه تردد شمار به ثبت رسید.

مشتری پرترددترین محور را بجنورد_ شیروان و بالعکس با ثبت نزدیک به ۵ میلیون و ۸۰۰ تردد برشمرد و اظهار کرد: بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور، چمن بید به جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس دارای بیشترین تردد و گراتی به صفی آباد و بالعکس، کم ترددترین محور بوده است.

وی با بیان این که بیشترین سرعت متوسط تردد در محور فاروج به قوچان (فاروج) ثبت شده است، ادامه داد: بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز در محور چمن بید به گرمه و بالعکس و محورهای چمن بید به جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس، چمن بید به آشخانه (چمن بید) ثبت شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: طی این مدت بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای گرمه به میامی (گرمه) و بالعکس و گرمه به چمن بید و بالعکس انجام شده است.

منبع: مـهر