به گزارش زیرنویس، در سال ۱۳۵۷ کل مصرف برق کشور ۱۴ میلیارد کیلووات ساعت بود که این رقم در پایان سال ۱۴۰۱ به ۳۱۷ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در طول سال‌های اخیر بیش از ۵۰ درصد انرژی برق کشور در بخش مولد‌ها یعنی صنعت و کشاورزی به مصرف رسیده است. به […]

به گزارش زیرنویس، در سال ۱۳۵۷ کل مصرف برق کشور ۱۴ میلیارد کیلووات ساعت بود که این رقم در پایان سال ۱۴۰۱ به ۳۱۷ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در طول سال‌های اخیر بیش از ۵۰ درصد انرژی برق کشور در بخش مولد‌ها یعنی صنعت و کشاورزی به مصرف رسیده است.

به عنوان مثال در حالی در سال ۱۳۵۷ میزان مصرف برق در بخش صنایع کشور ۵ میلیارد کیلووات ساعت بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۲۳ برابری به ۱۱۵ میلیارد کیلووات ساعت رسید.

جزئیات بیشتر این گزارش نشان می‌دهد تنها در سال گذشته بخش کشاورزی و صنعت در مجموع ۵۰.۸ درصد از کل برق مصرفی کشور را به خود اختصاص دادند.

همچنین در طول سال‌های گذشته بخش خانگی همواره چیزی حدود ۳۰ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده است و تنها در سال گذشته در این بخش ۳۱ درصد برق مصرف شد که البته نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش ۲.۶ درصدی داشت.

بر اساس این گزارش در طول سال‌های گذشته و در جریان تعدیل و بهینه‌سازی روشنایی معابر، سهم این بخش در مصرف برق روندی کاهشی داشته است و از ۵ درصد در سال ۱۳۷۷ به ۱.۶ درصد در سال ۱۴۰۱ رسید.

منبع خبر: رکنـا