یورگن کلوپ روز جمعه با اعلام این که قصد دارد پس از ۹ سال هدایت لیورپول، در پایان فصل جاری این باشگاه را ترک کند، دنیای فوتبال را شوکه کرد. کلوپ کمبود انرژی و خستگی را دلیل اصلی جدایی خود از آنفیلد عنوان کرد. مطلقا کسی انتظار چنین چیزی را نداشت و هیچ شایعه‌ای مبنی […]

- افشاگری درباره حقوق یورگن کلوپ در لیورپول/ چرا ممکن است تیم ملی آلمان مقصد بعدی آقای معمولی نباشد؟

یورگن کلوپ روز جمعه با اعلام این که قصد دارد پس از ۹ سال هدایت لیورپول، در پایان فصل جاری این باشگاه را ترک کند، دنیای فوتبال را شوکه کرد. کلوپ کمبود انرژی و خستگی را دلیل اصلی جدایی خود از آنفیلد عنوان کرد. مطلقا کسی انتظار چنین چیزی را نداشت و هیچ شایعه‌ای مبنی بر خروج احتمالی او شنیده نمی‌شد و یک سال پیش بود که کلوپ تمدید قراردادش را امضا کرده بود. اما مربیگری تیمی مانند لیورپول فشارهای بیش از حدی دارد که هرکسی نمی‌تواند درکش کند.

کلوپ در کنفرانس مطبوعاتی خود پیش از دیدار لیورپول مقابل نوریچ در جام حذفی انگلیس گفت: «نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی بیافتد، اما هیچ باشگاه و هیچ تیم ملی برای یک سال آینده، و هیچ باشگاه انگلیسی دیگری تا ابد.»

طبیعتا سالهاست که کلوپ با تیم ملی آلمان مرتبط بوده است اما با توجه به دستمزدی که او در لیورپول دریافت می‌کند، تامین این ارقام برای اتحادیه فوتبال آلمان سخت خواهد بود. رالف اووه شافرت از فدراسیون فوتبال آلمان در مصاحبه اخیر خود گفت: «فدراسیون فوتبال آلمان به هیچ وجه نمی‌تواند به یورگن کلوپ چنین مبالغی را پرداخت کند، او سالانه ۲۴ میلیون یورو ثابت (۲۶ میلیون دلار / ۲۱ میلیون پوند) به علاوه ۲۶ میلیون یورو (۲۸ میلیون دلار / ۲۲ میلیون پوند) درآمد تضمینی تبلیغاتی دریافت می‌کند، یعنی مجموعا ۵۰ میلیون یورو (۵۴ میلیون دلار / ۴۳ میلیون پوند).» شافرت ادامه داد: «مربی ملی بعدی دیگر چیزی را که هانسی فلیک به دست آورد را نخواهد گرفت زیرا فدراسیون آلمان دیگر توان پرداخت آن را ندارد. به سختی می‌توان مربی بوندسلیگایی را پیدا کرد که کمتر از یک میلیون درآمد داشته باشد. همه چیز آنقدر دیوانه‌کننده شده که کاهش آن تقریبا غیرممکن است.»

یولیان ناگلزمن در ماه سپتامبر به این سمت منصوب شد و دستمزدش کمتر شده است. البته کلوپ می‌تواند دستمزد خود را کاهش دهد تا بتواند هدایت تیم ملی آلمان را در دست بگیرد، به خصوص که پول برای این مربی ۵۶ ساله مهم نیست. همانطور که وبسایت لیورپول نوشت: مطمئناً کلوپ مردی نیست که در این مرحله از زندگی خود به پول نیاز داشته باشد، بنابراین می‌توان تصور کرد که اگر آلمان در مقطعی تماس بگیرد، او برای هدایت کشورش دستمزد خود را کاهش می‌دهد. با این حال، همه اینها به نظر می‌رسد در ادامه مسیر اتفاق بیافتد، احتمالا پس از یک دوره دیگر با یک باشگاه در بوندسلیگا، لالیگا یا سری آ.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی