به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، هیچ یک از سگ‌ها در نژادهای مختلف در ذات خود پرخاشگری ندارند با این حال برخی نژادها مستعد ویژگی‌های فیزیکی خاص هستند و یا در طول تاریخ برای اهداف مختلفی از جمله نگهبانی پرورش داده شده‌اند، در واقع این به معنای تهاجمی بودن یک نژاد نیست. پرخاشگری سگ ناشی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، هیچ یک از سگ‌ها در نژادهای مختلف در ذات خود پرخاشگری ندارند با این حال برخی نژادها مستعد ویژگی‌های فیزیکی خاص هستند و یا در طول تاریخ برای اهداف مختلفی از جمله نگهبانی پرورش داده شده‌اند، در واقع این به معنای تهاجمی بودن یک نژاد نیست.

سگ‌ها چه زمان حمله می‌کنند؟

پرخاشگری سگ ناشی از تعامل پیچیده عوامل داخلی و خارجی است. اکنون می‌توانید برخی از رایج‌ترین دلایلی که ممکن است سگ‌ها حمله کنند و یا رفتار پرخاشگرانه از خود نشان بدهند بدانید:

  • ترس: سگی که ترسیده، ممکن است به عنوان یک مکانیسم دفاعی حمله کند و در برابر موقعیت‌ها، افراد یا حیوانات ناآشنا احساس خطر کند. این می‌تواند به ویژه در سگ هایی که سابقه سوء استفاده یا بی‌توجهی دارند رایج باشد.
  • درد یا بیماری: وقتی یک سگ ناراحتی جسمی را تجربه می‌کند، ممکن است تحریک‌پذیر شود و بیشتر مستعد پرخاشگری باشد. این ممکن است به دلیل صدمات، شرایط پزشکی یا حتی مشکلات دندانی باشد.
  • ناامیدی: سگ‌ها بر اساس انتظارات معمول و روشن رشد می‌کنند. هنگامی که این‌ عواطف مختل می‌شوند و یا اگر نتوانند غرایز طبیعی خود را برآورده کنند (تعقیب، بازی، حفاری)، ناامید می‌شوند و ناامیدی می‌تواند منجر به رفتارهای تهاجمی شود.
  • مالکیت: برخی از سگ‌ها ممکن است صاحب غذا، اسباب بازی یا حتی صاحبشان شوند و نسبت به هر کسی که احساس می‌کنند برای آن‌ها به نوعی تهدید به شمار می‌رود، رفتار پرخاشگرانه نشان دهند.
  • فقدان اجتماعی شدن: اجتماعی شدن زودهنگام و آموزش تقویت مثبت برای توله سگ‌ها برای توسعه مهارت‌های اجتماعی مناسب و تنظیم عاطفی بسیار مهم است. بدون این پایه، سگ‌ها ممکن است برای تعامل مناسب با سایر سگ‌ها و انسان‌ها دچار مشکل شوند.

سگ‌ها چه زمان حمله می‌کنند؟

هر سگی می‌تواند به خودی خود نسبت به هر محرک و موقعیت استرس‌زا یک نوع رفتار شخصی نشان دهد. اگر فردی تعامل نزدیک با این حیوانات دوست داشتنی داشته باشد باید علت اصلی پرخاشگری حیوان را درک کند و به طور موثر به این موضوع رسیدگی کنند.

با ایجاد محیطی ایمن و دوست داشتنی، ارائه ورزش و تحریکات ذهنی کافی، و تمرین مداوم تقویت مثبت، می‌توانیم به این حیوانات کمک کنیم تا به حیواناتی اجتماعی و شاد تبدیل شوند. پرخاشگری اغلب نشانه یک موضوع عمیق‌تر است. با صبر، درک و حمایت حرفه‌ای، می‌توان این حیوانات را درک کرد و پیوندهای محکم و قابل اعتمادی با آن‌ها ایجاد کرد.

منبع: studyfinds

۲۲۷۳۲۳

منبع: خبـرآنلاین