لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر گفت: در زمان و مکان مناسب پاسخ می دهیم. به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) […]

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر گفت: در زمان و مکان مناسب پاسخ می دهیم.

به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) روز یکشنبه به وقت محلی در واکنش به کشته شدن سه نظامی این کشور و زخمی شدن ۳۴ نفر دیگر تاکنون در حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرق اردن نزدیک مرز سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: در زمان و مکان مناسب پاسخ می‌دهیم و تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروها و منافع خود انجام خواهیم داد.

وزیر دفاع آمریکا با ابراز تاسف و خشم خود از کشته شدن سه نظامی آمریکایی مدعی شد که نیروهای ما که در اردن کشته شدند برای مقابله با داعش و تروریسم اعزام شده بودند.

رئیس پنتاگون مدعی شد: «شبه ‌نظامیان تحت حمایت ایران مسئول حملات مستمر به نیروهای آمریکایی هستند و ما در زمان و مکان مورد نظر خود پاسخ خواهیم داد. رئیس جمهور و من حملات به نیروهای آمریکایی را تحمل نخواهیم کرد و ما تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده، نیروها و منافع خود انجام خواهیم داد.»

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا روز یکشنبه گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اُردن، سه سرباز ارتش ایالات متحده کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، کشته شدن سه آمریکایی در «برج ۲۲» در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجه وضعیت متزلزل در خاورمیانه را نشان می‌دهد.