اعتراف جالب آمریکا و اسرائیل درباره ۸۰ درصد تونل‌های حماس
اعتراف جالب آمریکا و اسرائیل درباره ۸۰ درصد تونل‌های حماس

اطلاعات نوشت: این روزنامه آمریکایی افزود، مقام‌های اسرائیلی می‌گویند مهار توانمندی حماس برای استفاده از تونل‌ها به یک مانع بزرگ در مسیر تلاش اسرائیل برای دستگیری رهبران ارشد حماس و آزادی اسرای اسرائیلی تبدیل شده است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی به سختی می‌توانند ارزیابی دقیقی از سطح تخریب تونل‌های حماس […]

- اعتراف جالب آمریکا و اسرائیل درباره ۸۰ درصد تونل‌های حماس

اطلاعات نوشت: این روزنامه آمریکایی افزود، مقام‌های اسرائیلی می‌گویند مهار توانمندی حماس برای استفاده از تونل‌ها به یک مانع بزرگ در مسیر تلاش اسرائیل برای دستگیری رهبران ارشد حماس و آزادی اسرای اسرائیلی تبدیل شده است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی به سختی می‌توانند ارزیابی دقیقی از سطح تخریب تونل‌های حماس داشته باشند و بخشی از آن به این دلیل است که به طور دقیق نمی‌توانند برآورد کنند چند مایل تونل در زیر زمین‌های غزه وجود دارد.

در چنین شرایطی،یک روز پس از اعلام عقب‌نشینی گردان ۷۱۰۷ارتش اسرائیل، رسانه‌های عبری از خروج تیپ کریاتی از نوار غزه خبر دادند.«ارتش، تیپ کریاتی را که در شمال و شرق شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه مستقر بود، خارج کرده است».

شبکه تلویزیونی کان از تداوم دومینوی عقب‌نشینی‌های اسرائیل است.رسانه‌های اسرائیلی کریاتی را تیپ چهارم ذخیره ارتش اسرائیل در نوار غزه معرفی می‌کنند. روزنامه عبری یدیوت آهارونوت درباره این روند عقب‌نشینی نوشت که «با خروج بیشتر نیروهای ارتش اسرائیل از نوار غزه، افق پیروزی کامل ما روز به روز دورتر می‌شود».

 طرح ۵ ماده‌ای انگلیس

یک روزنامه انگلیسی از طرح ۵ ماده‌ای لندن برای پایان جنگ در نوار غزه خبر داد. به گزارش فایننشال تایمز، وزیر خارجه انگلیس این طرح را با سران اسرائیل و فلسطینیان مطرح کرده است.

بر اساس این طرح، جنگ در نوار غزه متوقف شده و گروگان‌ها نیز آزاد می‌شوند و مذاکرات برای آتش‌بس دائمی نیز انجام می‌شود. طرح انگلیس شامل تعیین افقی سیاسی برای تشکیل کشور فلسطینی و همچنین تشکیل کابینه‌ای برای مدیریت کرانه باختری و غزه است. بر اساس طرح انگلیس،‌ سران حماس از غزه خارج شده و به کشور دیگری منتقل می‌شوند.

تظاهرات در اروپا

حدود ۲۰ هزار اسپانیایی با حمل پرچم فلسطین و سردادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی در اعتراض به جنگ غزه، در مادرید تظاهرات کردند. همزمان هزاران تظاهرکننده ایتالیایی، علی‌رغم ممنوعیت تظاهرات به بهانه مصادف شدن با بزرگداشت «هولوکاست یهودیان»، در شهرهای رم و میلان برای حمایت از حقوق فلسطینیان راهپیمایی کردند.

همچنین هزاران آلمانی در برلین در همبستگی با فلسطین راهپیمایی کردند و معترضان از حمایت دولت آلمان از رژیم صهیونیستی انتقاد کردند. هزاران شهروند یونانی هم در اعتراض به حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه ، به سمت سفارت این رژیم در شهر «آتن» راهپیمایی کردند.

 احتمال حمله اسرائیل به لبنان

یک رسانه لبنانی گزارش داد که یک کشور عربی به حزب الله هشدار داده است اسرائیل عملیات بزرگی را به زودی در لبنان آغاز خواهد کرد. شبکه «ال بی سی آی» لبنان افزود: یکی از کشورهای عربی اطلاعاتی را به حزب الله داده که نشان می دهد تل آویو عملیات بزرگی را در عمق لبنان آغاز خواهد  کرد که ممکن است منجر به چرخش و وخامت اوضاع شود.

در چنین شرایطی منابع رسانه‌ای از حملات هوایی روز گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند. شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با انجام حملاتی دو شهرک «زبقین» و «حولا» را در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

منبع: اطلاعات انلاین