جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر برگزار می شود
جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر برگزار می شود

اطلاعات نوشت: جلالی به سیاست تقویت توجه و تغییر رویکرد از فرهنگی به اقتصادی و اتصال صنایع‌دستی به ادبیات توسعه و زنجیره ارزش اشاره کرد و توجه ویژه رئیس جمهوری به این حوزه را نشانی از تغییر جایگاه این حوزه دانست. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه در هشتمین دوره این ‌جشنواره […]

- جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر برگزار می شود

اطلاعات نوشت: جلالی به سیاست تقویت توجه و تغییر رویکرد از فرهنگی به اقتصادی و اتصال صنایع‌دستی به ادبیات توسعه و زنجیره ارزش اشاره کرد و توجه ویژه رئیس جمهوری به این حوزه را نشانی از تغییر جایگاه این حوزه دانست.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه در هشتمین دوره این ‌جشنواره فصل جدیدی مربوط به اهل بیت(ع) باز شده است، افزود: امامزاده‌ها محل ارادت هنرمندان صنایع‌دستی به اهل بیت است.

جلالی به انسجام درون سازمانی و مفاهمه برون‌ سازمانی اشاره کرد و افزود: شورای سیاست گذاری جشنواره فجر صنایع‌دستی متشکل از ۲۳نهادی است که در حوزه فرهنگ نقش بسزایی دارند و این جشنواره می‌تواند محلی برای تعامل و همگرایی بیشتر با این دستگاه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه عرضه صنایع‌دستی در استان‌ها به بالندگی رسیده و طبق دستور رئیس جمهوری در مبادی شهرها بازارچه صنایع‌دستی دایر شده است، افزود: تاکید ما بر این است که صنایع‌دستی را در یک خط ممتد و از زمان خلق تا مصرف مولفه‌ها و ساحت‌های مختلف مورد توجه قرار دهیم و تمامی ‌تلاشمان در این یکسال این موضوع بوده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از شرکت پنج هزار اثر از دوهزار هنرمند و مشارکت ۱۶کشور در این رویداد و حضور ۳۰۰اثر از پیشکسوتان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی خبر داد و گفت: جشنواره صنایع‌دستی فجر جشنواره جشنواره‌هاست به همین منظور از ظرفیت دیگر جشنواره‌های مرتبط در این رویداد استفاده شده‌است.

او افزود: کویت، ازبکستان، قطر، پاکستان، هند، لبنان، صربستان، افغانستان، ساحل عاج، نیجریه، چین، کلمبیا، تاجیکستان، مقدونیه، عربستان و تایلند ۱۶کشور شرکت‌کننده در این رویداد هستند .

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از تمرکز تمامی مولفه‌های توسعه، ترویج و فروش در برج آزادی طی برگزاری این رویداد اشاره کرد و از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری کارگاه های متنوع، مشارکت دانشجویان و دانش آموزان رشته های مرتبط، بخش ویژه هنر رضوی با عنوان «هنر در حرم» و نقش‌آفرینی و عرضه دستاوردهای شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی، خبر داد.

مرتضی عمادی دبیر هشتمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هم استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در حوزه تبلیغات صنایع‌دستی را ناجی این حوزه دانست و افزود: هشت تندیس سرو سیمین، دو نشان فردا، یک نشان رویش دوباره سرو، یک نشان ترنج سیمین و یک نشان هنر در حرم تندیس‌هایی هستند که در مراسم اختتامیه اهدا خواهند شد.

او با اشاره به فعالیت بیش از ۲۱کمیته برای برگزاری این رویداد، ادامه داد: جدیدترین کمیته نیز هوش مصنوعی، متاورس و فناوری‌های نوین است.

عمادی به برنامه‌ریزی و زمانبندی صورت گرفته در حوزه تبلیغات محیطی و مجازی اشاره کرد و افزود: با روانشناسی رسانه‌ای تبلیغات در زمانی که مخاطب مورد هدف در جریان این رویداد قرار بگیرد انجام می‌شود.

رژه پرچم شهرهای جهانی صنایع‌دستی در ۲۷بهمن ماه، اجرای مپینگ با محتوای صنایع‌دستی در بدنه برج آزادی، رونمایی از سرود صنایع‌دستی در مراسم افتتاحیه، نمایش آثار هنرمندان فعال در حرم و نمایش آثار هنرمندان خارجی و داخلی در تالارهای برج‌آزادی از موارد مورد اشاره دبیر اجرایی هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بود .

در پایان این نشست، موشن مربوط به جشنواره برای اصحاب رسانه نمایش و از پوستر جشنواره با حضور یکی از پیشکسوتان صنایع‌دستی و دانش‌آموزی سفالگر به‌عنوان نمادی از پیوند بین‌نسلی رونمایی شد.

هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۸» از ۲۷بهمن تا ۱اسفند ۱۴۰۲در تهران برگزار می‌شود.

منبع: اطلاعات انلاین