به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد: حمله اخیر به پایگاه نظامیان آمریکا تشدید خطرناک تنش در منطقه است. اسمیت با بیان اینکه باید به این حمله پاسخ مناسبی داده شود، تاکید کرد: با این حال به نظر نمی‌رسد که ایران مستقیماً دستور انجام این […]

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد: حمله اخیر به پایگاه نظامیان آمریکا تشدید خطرناک تنش در منطقه است.

اسمیت با بیان اینکه باید به این حمله پاسخ مناسبی داده شود، تاکید کرد: با این حال به نظر نمی‌رسد که ایران مستقیماً دستور انجام این حمله را صادر کرده باشد.

رئیس کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا با تاکید بر اینکه ایران به دنبال درگیری مستقیم با آمریکا نیست، یادآور شد: فکر نمی‌کنم آنها به دنبال تشدید تنش علیه ایالات متحده باشند.

مقامات آمریکایی در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و زخمی شدن تعدادی دیگر اعلام کردند که معتقد نیستند ایران حمله پهپادی علیه پایگاه آمریکا را انجام داده است.

مقامات آمریکایی روز یکشنبه به وقت محلی و در حالیکه برخی مخالفان دولت جو بایدن و جمهوریخواهان تندرو آمریکایی در تلاش هستند، حمله به پایگاه آمریکایی در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه را به تهران نسبت دهند، اعلام کردند که معتقد نیستند که نیروهای ایرانی، حمله پهپادی را انجام داده باشند.

خبرگزاری رویترز به نقل از چند مقام آمریکایی که نام آنها را بیان نکرده است، گفت: ما معتقد نیستیم نیروهای ایرانی حمله پهپادی علیه پایگاه آمریکا را انجام داده باشند.

شبکه خبری «سی بی اس» نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را افشا نکرد، گفت: «حمایت ایران از شبه ‌نظامیانی که به پایگاه آمریکا حمله کردند، به معنای حمله از سوی ایران نیست.»

آمریکا یکشنبه گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اُردن، سه سرباز ارتش ایالات متحده کشته و بیش از ۳۰ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، کشته شدن سه آمریکایی در «برج ۲۲» در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجه وضعیت متزلزل در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام « طوفان الاقصی » را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع خبر: رکنـا