ضربه جدید فدراسیون فوتبال ایران به علیرضا فغانی!
ضربه جدید فدراسیون فوتبال ایران به علیرضا فغانی!

علیرضا فغانی با توجه به حضور ایران و استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا شانس زیادی برای قضاوت در بازی‌های پایانی این تورنمنت را نخواهد داشت.

 

علیرضا فغانی یکی از بازی‌های گروهی را سوت زد و حالا قرار است یکی از بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی را سوت بزند. اما او شانس زیادی برای قضاوت در بازی‌های پایانی نخواهد داشت. هر چند قاضی دیدار افتتاحیه بین تیم‌های قطر و لبنان بوده و حتی اگر بازی پایانی را سوت نزند، با خاطره ای خوش  دوحه را ترک خواهد کرد.

پیروزی استرالیا و ایران در مرحله یک هشتم نهایی و حضور در مرحله یک چهارم نهایی که محتمل است، علیرضا فغانی را از جمع داوران باقی مانده در دوحه دور خواهد کرد. آنوقت داورانی شانس سوت در بازی پایانی را خواهند داشت که در مرحله یک چهارم نهایی قضاوت‌های خوبی داشته باشند.

علیرضا فغانی که دیدار پایانی جام ملت‌ها را هم سوت زده است، در این دوره از بازی‌ها نماینده فوتبال استرالیا به‌شمار می‌رود اما از آنجایی که ایرانی الاصل است، در صورت صعود ایران و استرالیا به مرحله یک چهارم نهایی از جمع داوران باقی مانده در دوحه کنار گذاشته خواهد شد و در این صورت عملا شانس قضاوت در بازی‌های پایانی را هم از دست خواهد داد.

فدراسیون فوتبال به بهانه تغییر جغرافیای داوری علیرضا فغانی نام این داور را از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ خط زد. در حالی که علیرضا فغانی هر گاه به ایران می‌آمد، بازی‌های لیگ برتر را سوت می‌زد و قرار بود در جانمایی کمک داور ویدئویی در استادیوم ‌های ایران به فدراسیون فوتبال ایران کمک کند! جالب اینجاست که خداداد افشاریان مدعی شده بود که سن علیرضا فغانی از سن تعیین شده برای قضاوت در تورنمنت‌های بین المللی عبور کرده و از این پس محدودیت خواهد داشت. در حالی که او در این دوره از جام ملت‌ها به عنوان نماینده فوتبال استرالیا حاضر شده است. فدراسیون فوتبال ایران با خط زدن نام علیرضا فغانی ضربه بزرگی به این داور بین المللی زد و حال صعود استرالیا هم به مرحله یک چهارم نهایی شانس قضاوت از این داور ایرانی را خواهد گرفت.

منبع: خبـر ورزشی