چرا بیرانوند از کلین‌شیت نکردن در بازی با امارات آنقدر عصبانی بود؟
چرا بیرانوند از کلین‌شیت نکردن در بازی با امارات آنقدر عصبانی بود؟

بیرانوند که دوره قبلی جام ملت‌ها فقط در نیمه نهایی گل خورد این دوره هم نقش حیاتی در تعیین جایگاه تیم ملی دارد.

 

همشهری آنلاین نوشت: چرا علیرضا بیرانوند از کلین‌شیت نکردن در بازی با امارات آنقدر عصبانی بود؟ شاید یکی از دلایلش این باشد که او با گلی که در دقایق پایانی از یحیی‌الغسانی دریافت کرد، باز هم از عملکرد ایده‌آل خودش در دوره قبلی جام ملت‌ها دورتر شد. این دومین گلی بود که بیرو در قطر می‌خورد. او مقابل فلسطین هم نتوانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. آنجا اشتباه بزرگ سعید عزت‌اللهی در دفع توپ منجر به فروپاشی دروازه ایران شد و شاید کاری از دست بیرانوند برنمی‌آمد. علیرضا در بازی با هنگ‌کنگ با چاشنی خوش‌شانسی کلین‌شیت کرد و در دیدار با امارات هم پنالتی غسانی را گرفت، اما نهایتا روی نفوذ این بازیکن از سمت راست دفاعی ایران و ضربه دقیقش تسلیم شد؛ گلی که شاید بیشتر از بیرانوند، به ثمر رسیدن آن را باید ناشی از اهمال عناصر دفاعی تیم ملی دانست.

بیرانوند امسال در حالی در ۳بازی ابتدایی جام ملت‌ها فقط یک کلین‌شیت انجام داده که دوره قبلی در هر ۳بازی مرحله گروهی دروازه‌اش را بسته نگه‌داشته بود. ایران در آن مسابقات ابتدا با ۵گل یمن را شکست داد، بعد با ۲گل ویتنام را برد و نهایتا مقابل عراق به تساوی بدون گل دست یافت. روند کلین‌شیت‌های بیرانوند در یک‌هشتم نهایی و در جریان برتری ۲بر صفر مقابل عمان هم حفظ شد؛ جایی که او توانست ضربه پنالتی بازیکن حریف را مهار کند. علیرضا در یک‌چهارم نهایی هم دروازه تیم ملی را بسته نگه‌داشت تا ایران با ۲گل چین را ببرد، اما نهایتا در نیمه‌نهایی و همزمان با فروپاشی کامل تیم ملی، ۳گل از ژاپن خورد.

به این ترتیب او این دوره نسبت به دوره قبلی حداقل روی کاغذ از عملکرد خودش ضعیف‌تر ظاهر شده، اما هنوز وقت هست و بیرو می‌تواند با درخشش در مراحل حذفی به ستاره سرنوشت تیم ملی ایران تبدیل شود. ایران در مسابقات تعیین‌کننده پیش رو، مخصوصا اگر کار به ضربات پنالتی بکشد، به‌شدت به مهارت بیرانوند نیاز دارد.

منبع: اطلاعات انلاین