نظرسنجی دیرهنگام وزیر احمدی نژاد درباره مجلس: این نمایندگان را می‌شناسید؟
نظرسنجی دیرهنگام وزیر احمدی نژاد درباره مجلس: این نمایندگان را می‌شناسید؟

سخنگوی شورای وحدت گفت: نمایندگان مردم تهران متاسفانه با آحاد جامعه بیگانه‌اند. به عنوان مثال الان در کف جامعه و خیابان‌های تهران اگر از مردم بپرسید آیا نمایندگانتان را در مجلس می‌شناسید یا نه به نظرتان جوابشان چه خواهد بود؟ این بیگانگی نشان می‌دهد که پیوند میان مردم و مجلس و نمایندگان منطقی نیست. سیاست […]

سخنگوی شورای وحدت گفت: نمایندگان مردم تهران متاسفانه با آحاد جامعه بیگانه‌اند. به عنوان مثال الان در کف جامعه و خیابان‌های تهران اگر از مردم بپرسید آیا نمایندگانتان را در مجلس می‌شناسید یا نه به نظرتان جوابشان چه خواهد بود؟ این بیگانگی نشان می‌دهد که پیوند میان مردم و مجلس و نمایندگان منطقی نیست.

- نظرسنجی دیرهنگام وزیر احمدی نژاد درباره مجلس: این نمایندگان را می‌شناسید؟

سیاست روز نوشت: منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت با اشاره به اوضاع اقتصادی کنونی کشور ادامه داد: بنده معتقدم که مردم باید تناسب تعریف شده‌ای میان درآمد و هزینه‌های زندگی داشته باشند. آن کسی که افزایش حقوق را با نرخ تورم مرتبط دانست، چنین نگاهی داشته است. معتقدم اگر گرانی در اقلام و مایحتاج زندگی مردم به وجود می‌آید متعاقبا نباید قدرت خرید مردم پایین بیاید، یعنی همیشه باید یک تناسبی میان دریافتی آنها و میزان خرج‌کرد و هزینه ماهانه وجود داشته باشد. متأسفانه در حال حاضر این عمده‌ترین معضلی است که مردم با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. مسئولی که با کمال شجاعت از تریبون خود استفاده و اعلام می‌کند که مثلا ٣۴ درصد اینترنت افزایش قیمت خواهد داشت و کسی یا اپراتوری حق ندارد از این مقدار بیشتر بفروشد، قطعا فضای روانی جامعه را نمی‌شناسد. ٣۴ درصد افزایش یعنی اعتراف آشکار به این مساله که قیمت‌ها می‌تواند به همین مقدار افزایش پیدا کند در‌ حالی ‌که موقع افزایش حقوق‌های کار‌مندی و کارگری وقتی اعدادی بیشتر از ٢٠ درصد مطرح می‌شود به ‌سرعت مسئولین از طرح آن دچار نگرانی می‌شوند و اعتقاد دارند که افزایش بیش از ٢٠ درصد باعث تورم می‌شود.

وی همچنین گفت: بنابراین بنده به‌عنوان شهروند متذکر می‌شوم که مسئولین مخصوصا الان که ایام انتخابات است بسیار گوش ‌به ‌زنگ باشند. بعید نیست که دست‌هایی پشت پرده قصد داشته باشند مسائلی را برای کشور به وجود بیاورند. هر موضوعی تا ایام انتخاب در باب گرانی در کشور شکل بگیرد، قطعا آب در آسیاب دشمن ریختن است. بنابراین دولت باید ارزیابی کند که آیا درآمد مردم با هزینه‌ها سازگاری دارد یا نه؟

متکی در ادامه با اشاره به بحث انتخابات و حضور نمایندگان در این عرصه اضافه کرد: نمایندگان مردم تهران متاسفانه با آحاد جامعه بیگانه‌اند. به‌ عنوان مثال الان در کف جامعه و خیابان‌های تهران اگر از مردم بپرسید آیا نمایندگانتان را در مجلس می‌شناسید یا نه به نظرتان جوابشان چه خواهد بود؟ این بیگانگی نشان می‌دهد که پیوند میان مردم و مجلس و نمایندگان منطقی نیست. در روز‌هایی که در حال بررسی لیست نمایندگان برای مجلس دوازدهم هستیم، بسیاری از نمایندگان دیگر شهرستان‌ها تقاضا دارند که در تهران اعلام نامزدی کنند، دلیل آن چیست؟ چون در تهران نمایندگان با مردم بیگانه‌اند و پاسخ‌گویی به مردم وجود ندارد.

سخنگوی شورای وحدت با برشمردن مشکلات مجلس یازدهم عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی مجلس یازدهم، رأی‌های اعتمادی بود که به وزاری معرفی شده دولت دادند. چرا بعد از مدت کوتاهی چندین وزیر استیضاح و یا به مجلس فراخوانده شدند؟ اگر دولت در معرفی وزرا دچار اشتباه و سردرگمی شده و افراد ضعیفی را برای پست وزارت به مجلس معرفی کرده است، می‌بایست نمایندگان بررسی می‌کردند و با چشم باز رای اعتماد به وزرا می‌دادند ولی این کار را نکردند و این مهم انجام نشد.

منبع: اطلاعات انلاین