فعالیت‌های انتخاباتی وزیر رئیسی صدای اصولگرایان را درآورد
فعالیت‌های انتخاباتی وزیر رئیسی صدای اصولگرایان را درآورد

روزنامه فرهیختگان در گزارشی با کنایه به فعالیت های انتخاباتی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نوشت: اگر در پایانه‌های مسافربری یا شرکت‌های هواپیمایی آشنایی سراغ ندارید، نمی‌توانید به‌راحتی بلیت پیدا کنید.

 

- فعالیت‌های انتخاباتی وزیر رئیسی صدای اصولگرایان را درآورد

فرهیختگان نوشت: وضعیت حمل‌ونقل این روزها؛ در تعریف ساده‌اش این است که از هر مبدا به هر مقصدی که بلیت بخواهید؛ بلیت پیدا نمی‌شود. اتوبوس، قطار یا هواپیما. فرقی هم ندارد که مقصدتان کجاست. جنوب یا شمال کشور. در هر صورت، اگر در پایانه‌های مسافربری یا شرکت‌های هواپیمایی آشنایی سراغ ندارید، نمی‌توانید به‌راحتی بلیت پیدا کنید.

این داستان تقریبا در دوره‌ای که مسافرت‌ها بیشتر است شدت می‌گیرد. اگر به خاطر داشته باشید در روزهای اربعین هیچ بلیتی به شهرهای مرزی پیدا نمی‌شد و علاوه‌بر تمام این موارد عرضه بلیت‌ پرواز هم قطره‌چکانی و در تاریخ‌های نامعین صورت می‌گرفت. از طرفی هیچ ناوگان حمل‌ونقلی هم برای رسیدن به شهرهای مرزی مانند خرمشهر، آبادان، اهواز یا ایلام هم پیدا نمی‌شد. نه اتوبوس، نه قطار و نه هواپیما.

این‌گونه پیش‌بینی می‌شد که به دلیل حجم بالای تعداد زائران و مسافران تنها در روزهای اربعین چنین وضعیتی را در وضعیت حمل‌ونقل کشورمان تجربه می‌کنیم و اگر از پیک تردد مسافران اربعین عبور کنیم، وضعیت دسترسی به بلیت‌ها و قیمت‌ها هم بهتر می‌شود اما این اتفاق نیفتاد و نه‌تنها دسترسی مردم به بلیت راحت‌تر نشد، بلکه به‌وضوح؛ بلیت تمام ناوگان‌ها مسافربری، یعنی از قطار گرفته تا هواپیما و اتوبوس چراغ خاموش افزایش یافت، حتی اگر سری به فضای مجازی هم بزنید می‌بینید گله‌های زیادی از این موضوع وجود دارد و متاسفانه افرادی که دنبال بلیت‌های مسافرتی هستند یا به‌سختی توانستند بلیت هواپیما گیر بیاورند یکباره در یک روز مانده به پروازشان با خبر کنسلی مواجه شدند.

موضوعی که باعث از بین رفتن پول پرداخت‌شده آنها برای محل اقامت و اسکان نیز خواهد شد. این عدم نبود سازوکار مشخص و همچنین عدم رسیدگی‌های جدی در این خصوص به نظر می‌رسد به یک امر کاملا بدیهی تبدیل شده‌است و حالا که در نیمه زمستان و نزدیک شدن به روزهای انتهایی سال هستیم بحران آن روزبه‌روز بیشتر خودش را نشان خواهد داد.

منبع: اطلاعات انلاین