آمریکا در حال بررسی عملیات مخفی علیه ایران است!
آمریکا در حال بررسی عملیات مخفی علیه ایران است!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» رئیس جمهور ایالات متحده در سخت‌ترین شرایط تصمیم‌گیری قرار دارد و حمله به پایگاه نظامی این کشور و کشته شدن سه سربازش، او را به شدت تحت فشار داخلی قرار داده است. حالا بلومبرگ از تصمیم‌های جدید بایدن برای واکنش به این حمله خبر داده و نوشته آمریکا، در حال بررسی […]

- آمریکا در حال بررسی عملیات مخفی علیه ایران است!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» رئیس جمهور ایالات متحده در سخت‌ترین شرایط تصمیم‌گیری قرار دارد و حمله به پایگاه نظامی این کشور و کشته شدن سه سربازش، او را به شدت تحت فشار داخلی قرار داده است. حالا بلومبرگ از تصمیم‌های جدید بایدن برای واکنش به این حمله خبر داده و نوشته آمریکا، در حال بررسی امکان انجام یک عملیات مخفی علیه ایران است؛ یکی از این احتمالات حمله به ایران و عدم پذیرش مسئولیت آن است و دیگر اینکه احتمال حمله به مقامات ایرانی، همانگونه که دونالد ترامپ دستور ترور سردار قاسم سلیمانی را صادر کرد.

واکنش بایدن می‌تواند یکی از مهمترین تصمیمات وی در دوران ریاست جمهوری وی باشد. صرف نظر از نتیجه، این حمله وضعیتی را برای بایدن [در بخش سیاست خارجه]به ارمغان می‌آورد که یکی از مهم‌ترین تصمیمات دوران ریاست جمهوری او خواهد بود. او می‌خواهد عاملان حمله را مجازات کند و پیام ویژه‌ای نیز به ایران بدهد اما انجام این کار می‌تواند آمریکا را در جنگ و تقابل مستقیم با تهران قرار دهد.

جاناتان پانیکوف، معاون سابق اطلاعات ملی در شورای اطلاعات ملی آمریکا به بلومبرگ گفت: دولت بایدن باید خط بسیار ظریفی را در تلاش برای پاسخگویی با قدرت کافی برای بازگرداندن مقداری بازدارندگی طی کند، تا این اتفاق دوباره رخ ندهد، و همزمان این پاسخ نباید باعث تشدید درگیری در منطقه شود.

دنیس راس که به عنوان فرستاده کاخ سفید در خاورمیانه و در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون خدمت می‌کرد، گفت: ما باید بیشتر در مورد آنچه که در برابر ایران انجام می‌دهیم فکر کنیم. 

جمهوری اسلامی ایران البته با صراحت دخالت در عملیات روز گذشته را نفی کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه گفته: گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از ایران دستور نمی‌گیرند و ایران ضمن اینکه از توسعه درگیری در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هرگونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد. تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه‌ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

همچنین یک مقام آمریکایی یکشنبه شب به وقت تهران در واکنش به حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن با سوریه گفت که این حمله لزوما از سوی ایران صورت نگرفته است. به گزارش شبکه خبری «سی‌بی‌اس» یک مقام آمریکایی که مایل به افشای هویت خود نبود در این‌باره اظهار داشت: حمایت ایران از شبه ‌نظامیانی که به پایگاه آمریکا حمله کردند، به معنای حمله از سوی ایران نیست.

منبع: اطلاعات انلاین