جنتی البته انتقادات به پدرش را وارد نمی داند و تاکید دارد پدرش در شورای نگهبان یک رأی بیشتر ندارد. مهمترین محورهای گفت وگوی علی جنتی، عضو کابینه دولت یازدهم با خبرآنلاین را می‌خوانید؛ *براساس شناختی که بنده در طول چند دهه گذشته از آقای دکتر روحانی دارم ایشان همواره مجری دیدگاه‌ها و نظرات رهبری […]

جنتی البته انتقادات به پدرش را وارد نمی داند و تاکید دارد پدرش در شورای نگهبان یک رأی بیشتر ندارد.

مهمترین محورهای گفت وگوی علی جنتی، عضو کابینه دولت یازدهم با خبرآنلاین را می‌خوانید؛

*براساس شناختی که بنده در طول چند دهه گذشته از آقای دکتر روحانی دارم ایشان همواره مجری دیدگاه‌ها و نظرات رهبری بوده است.

*من عمیقاً اعتقاد دارم که شورای نگهبان و گرو‍‌ه‌های دیگری که با آن همسو هستند و اطلاعاتی را در اختیار آن شورا قرار می‌دهند، عمدتا براساس دیدگاه‌های خاص سیاسی خود عمل می کنند. البته در مورد تایید صلاحیت نامزدهای خبرگان، تنها شش فقیه عضو شورای نگهبان نظر می‌دهند.

*بنده بر اساس همکاری نزدیک با ایشان در دولت یازدهم و سابقه دوستی ۵۰ ساله با او شهادت می‌دهم که روحانی در مسائل سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و موضوع هسته‌ای و توافق برجام دقیقا طبق نظرات رهبری عمل می‌کرد .

*در دوره‌های مختلفی که من شاهد انتخابات مجلس خبرگان رهبری بوده‌ام متاسفانه فقهای شورای نگهبان به همین نحو عمل کرده‌اند و اصولا براساس طراحی و مهندسی انتخابات عمل می‌کنند و می‌دانند چه کسانی می‌توانند وارد مجلس خبرگان شوند و چه کسانی نباید وارد شوند.

*تعدادی از نامزدها را می‌شناسم که به آن‌ها گفته شده اگر به فلان استان بروید تایید می شوید اما در استان دیگر تایید نمی‌شوید. علت این است که شورای نگهبان خودش در آن استان کاندیدایی را قبول دارد و می‌خواهد نامزد خودش رای بیاورد.

*چون آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان هستند برخی فکر می‌کنند که ایشان همه تصمیمات را می‌گیرد در حالی‌که اگر کسی با سازوکار شورای نگهبان در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی آشنا باشند، می‌دانند که حتما باید ۱۲ عضو شورای نگهبان نظر بدهند و اگر بخواهند کسی را رد یا تایید صلاحیت کنند حداقل باید ۷ رأی داشته باشد درانتخابات خبرگان هم حتما باید هر تصمیمی برای تایید صلاحیت باید با اکثریت آراء فقها باشد مگر می‌شود در زمینه احراز صلاحیت‌ها فقط یک نفر رأی بدهد؟

کسانی که این مسایل را مطرح می‌کنند یا با سازوکار شورای نگهبان آشنا نیستند یا عمداً به آن می‌پردازند. روشن است که آیت الله جنتی در شورا یک رای بیشتر ندارد و شورا بر اساس رای اکثریت اعضاء عمل می‌کند.

منبع: اطلاعات انلاین