به گزارش سلام زیرنویس، طبق گفته نماینده مردم سرواران، سیب، سوران، مهرستان و گلشن درمجلس شورای اسلامی، کاهش سهمیه بنزین آزاد باعث شده است تا مردم سیستان و بلوچستان به دردسر های زیادی افتاده و دچار مشکل شوند. فاضلی گفت: کاهش سهمیه بنزین آزاد مردم سیستان و بلوچستان را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. این […]

به گزارش سلام زیرنویس، طبق گفته نماینده مردم سرواران، سیب، سوران، مهرستان و گلشن درمجلس شورای اسلامی، کاهش سهمیه بنزین آزاد باعث شده است تا مردم سیستان و بلوچستان به دردسر های زیادی افتاده و دچار مشکل شوند.

فاضلی گفت: کاهش سهمیه بنزین آزاد مردم سیستان و بلوچستان را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. این استان ۱۱ درصد خاک کشور را در بر می‌گیرد و فاصله مرکز استان از برخی شهرستان‌ها به ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد، نمی‌توان به‌سادگی از آن گذشت.

ملک فاضلی، نماینده مردم سرواران، سیب، سوران، مهرستان و گلشن درمجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش سهمیه بنزین آزاد در سیستان و بلوچستان گفت: چند ماهی است شایعاتی درخصوص نوع سهمیه‌بندی بنزین یا افزایش قیمت آن در رسانه‌ها شنیده می‌شود. همچنین از اول بهمن ماه نیز خبری مبنی بر اینکه سهمیه بنزین آزاد کاهش پیدا خواهد کرد منتشر شد.

وی افزود: این خبر برای استان سیستان و بلوچستان به معنای ایجاد بحران جدی در این منطقه است و با توجه به اینکه این استان ۱۱ درصد خاک کشور را در بر می‌گیرد و فاصله مرکز استان از برخی شهرستان‌ها به ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد، نمی‌توان به‌سادگی از آن گذشت.

فاضلی ادامه داد: ازطرف دیگر فاصله سراوان تا مرکز استان ۳۶۵ کیلومتر و تا نقطه صفر مرزی حدود ۲۰۰ کیلومتر است و چند صد روستا در این مسیر قرار دارند. بنابراین تامین سوخت امری حیاتی است.

نماینده مردم سراوان در مجلس با تشریح اینکه اگر فردی در این منطقه بیمار شود و بخواهد فاصله سراوان تا مرکز استان را با خودرو بپیماید چنانچه سوخت نباشد ممکن است با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شود، ابراز کرد: کم‌ترین انتظاری که داریم این است که سهمیه سوخت این استان به تناسب فاصله‌ها تنظیم شود.

او گفت: سهمیه سوخت این منطقه باید دو برابر سوختی باشد که به سایر نقاط اختصاص داده می‌شود. چراکه این منطقه به اندازه مساحت دو استان وسعت دارد و میزان سهمیه این منطقه در حالی کاهش داده شده است که با وجود ۵۲۰ هزار نفر جمعیت فاقد جایگاه سوخت شبانه‌روزی است.

فاضلی با بیان اینکه درصورت کاهش سهمیه سوخت قطعا قیمت بنزین آزاد در این منطقه تا لیتری ۴۰ هزار تومان هم خواهد رسید، اظهارداشت: درچنین شرایطی ظرفیت استفاده از ترانسپورت عمومی هم محدود خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: عدم تعیین سهمیه سوخت بسیاری از مشاغل منطقه سراوان را که به‌سختی شغلی ایجاد کرده‌اند با مشکلات جدی مواجه کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین تاکید کرد: ما هم‌اکنون برای گازرسانی به سراوان تلاش می‌کنیم که تا دو سال آینده تکمیل می‌شود. از سوی دیگر به دنبال رفع مشکلات مرتبط با تعیین تعرفه‌های برق در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد که متاسفانه تعرفه برق در این منطقه بالاتر از میزان تعیین شده برای سایر نقاط برای مصرف هر کیلو وات مشابه است که گاه ۱۵ برابر بیشتر از دیگر شهرها محاسبه می‌کنند و این سوال مطرح است که چرا باید در این بخش تبعیض قائل شوند؟ چرا تبعیض

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، در پایان از مسئولان خواست تا در جهت رفع مشکلات مردم این منطقه گام بردارند و از هر گونه اقدام تبعیض‌آمیز در سطح کشور به ویژه در مناطق محروم بپرهیزند.