آغاز سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون فجر از فردا
آغاز سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون فجر از فردا

به گزارش زیرنویس، در سال قبل از المپیک سی و دومین دوره رقابت های بین المللی بدمینتون فجر اهمیت بسیار زیادی برای بدمینتون بازان سراسر جهان پیدا کرده است. برای برخی از رنکینگ داران جهان بدمینتون حضور در یزد آخرین فرصت برای المپیکی شدن است اما برای برخی دیگر همچنان مسیری است به سوی المپیک […]

به گزارش زیرنویس، در سال قبل از المپیک سی و دومین دوره رقابت های بین المللی بدمینتون فجر اهمیت بسیار زیادی برای بدمینتون بازان سراسر جهان پیدا کرده است. برای برخی از رنکینگ داران جهان بدمینتون حضور در یزد آخرین فرصت برای المپیکی شدن است اما برای برخی دیگر همچنان مسیری است به سوی المپیک ۲۰۲۴ پاریس آن هم با کمک جمع آوری امتیازات توزیع شده در این رویداد بزرگ. 

رقابت های بین المللی فجر قرار است برای سی و دومین دوره برگزار شود. این رقابت ها اکنون به عنوان یک چلنج در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است. البته این مسابقات در ۱۵ دوره نخست ثبت تقویم جهانی نبود اما تداوم در برگزاری آن باعث شد تا فدراسیون جهانی نگاهی ویژه به آن داشته باشد و در نهایت آن را به عنوان چلنج در تقویم جهانی ثبت کرد.

جام فجر سال به سال وسعت و اعتبار بیشتری پیدا کرد. تا دوره پانزدهم این رقابت‌ها  هزینه های تیم های شرکت کننده و بازیکنان خارجی اعزامی به ایران به صورت تمام و کمال بر عهده میزبان بود اما بعد از ثبت آن در تقویم جهانی کاملا شکل و شمایل حرفه ای پیدا کرد و از آن پس تیم‌های شرکت کننده و بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها خود باید هزینه اعزام به ایران و اقامت را می‌پرداختند. همچنین جوایز نقدی این رقابت ها به مرور زمان بیشتر شد. 

رقابت های بین المللی فجر در افزایش امتیازات یک بدمینتون باز در رنکینگ جهانی جهت کسب سهمیه المپیک بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که المپیک ۲۰۲۴ سال آینده در پاریس برگزار می شود برای بسیاری از بدمینتون بازان حضور در فجر جز آخرین فرصت های مغتنم برای افزایش امتیازات جهت کسب سهمیه حضور در المپیک است. حالا سی و دومین دوره رقابت های بین المللی فجر بیشتر از هر زمانی مورد استقبال کشورهای خارجی است. ۵۵ بازیکن خارجی در بخش مردان و ۳۵ بازیکن خارجی در بخش زنان حضور دارند. 

محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون و نائب رئیس آسیا پس از بررسی های لازم و همفکری با تیم فدراسیون بدمینتون و همچنین صحبت با مسئولان استانی یزد و البته مشورت با کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در نهایت با میزبانی یزد برای برگزاری سی و دومین دوره رقابت های بین المللی بدمینتون فجر موافقت کرد. یزد که فرهنگی غنی دارد و از شهرهای ایرانی – اسلامی به شمار می رود اکنون قلب تپنده بدمینتون است.

سی و دومین دوره رقابت های بین المللی فجر از فردا سه شنبه ۱۰ بهمن ماه در سالن دانشگاه یزد آغاز می شود و تا ۱۵ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/





منبع: فارس