درخشان: غیبت دو مدافع اصلی کارمان را مقابل سوریه سخت می‌کند
درخشان: غیبت دو مدافع اصلی کارمان را مقابل سوریه سخت می‌کند

حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی زیرنویس در مورد دیدار فردای تیم ملی ایران با سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا اظهار داشت: بازی به هیچ عنوان راحتی نیست چون سوریه مقابل تیم بزرگ ایران بازی می کند بنابراین بازیکنان حریف انگیزه ای دوچندان دارند و با تمام […]

حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی زیرنویس در مورد دیدار فردای تیم ملی ایران با سوریه در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا اظهار داشت: بازی به هیچ عنوان راحتی نیست چون سوریه مقابل تیم بزرگ ایران بازی می کند بنابراین بازیکنان حریف انگیزه ای دوچندان دارند و با تمام توان شان بازی می کنند تا شاید بتوانند شگفتی ساز شوند. وقتی تیم ملی با یک تیم بزرگ مثل خودش بازی می کند حرف اول را تاکتیک و تقابل کارهای فنی می زند اما تیم کوچک تر از جان مایه می گذارد و بازیکنانش سرشان را جلوی توپ می گذارند تا شگفتی خلق کنند.

وی افزود:  آنها مقابل تیم بزرگ تر قرار می گیرند و از نظر روحی و روانی شاید فشاری را حس نکنند ولی کار برای ما سخت است. اگر خدایی نکرده بازی گره بخورد  و مهاجمان ما قدر فرصت ها را ندانند و موقعیت های گلزنی را راحت از دست بدهیم، ممکن است غافلگیر شویم. باید هوشیار باشیم و با ذهنیت برنده به میدان برویم.

سرمربی اسبق پرسپولیس در مورد اینکه سوریه تاکنون ما را شکست نداده است، گفت: بله اما آمار فوتبال بازی نمی کند! هنگ کنگ هم تاکنون ما را نبرده بود اما اگر از موقعیت های گلزنی شان استفاده می کردند ممکن بود کار برای ما حتی در مرحله گروهی خیلی سخت شود. در بازی با امارات هم اگر پنالتی حریف گل می شد شاید شرایط مسابقه تغییر می کرد بنابراین نمی توان در فوتبال با آمار و ارقام خیلی توجه کرد. چه کسی فکر می  کرد تیم اردن تیم عراق را که از مدعیان جام بود را حذف کند. حالا شاید بتوان حذف امارات مقابل تاجیکستان را منطقی دانست چون تاجیک ها فوتبالی مبتنی بر قدرت بدنی و فیزیکی دارند و آنها می توانستند حتی در ۹۰ دقیقه امارات را شکست بدهند.

- درخشان: غیبت دو مدافع اصلی کارمان را مقابل سوریه سخت می‌کند

درخشان در مورد غیبت کنعانی زادگان و مجید حسینی به دلیل محرومیت و مصدومیت در بازی فردا گفت:  غیبت دو مدافع اصلی ما کار را دشوار می کند. اگر چه بگویید سوریه تیم گلزنی نیست اما نبود این  ۲ مدافع کار را سخت خواهد کرد. نمی توانیم بگوییم چون بیرانوند دروازه بان ما پنالتی گیر است در ضربات پنالتی حتما برنده می شویم زیرا پنالتی اما و اگر دارد بنابراین باید در ۹۰ دقیقه کار را تمام کنیم. 

وی در مورد شانس قهرمانی تیم ملی عنوان کرد:  تیم ملی باید پله پله و بازی به بازی پیش برود در حال حاضر سوریه مهم ترین  حریف مان است و اکنون نباید به فکر قهرمانی یا حتی بازی مرحله بعدی باشیم البته که باید طرح و برنامه برای مرحله یک چهارم هم داشته باشیم اما نباید از الان به آن بازی یا قهرمانی فکر کنیم فعلا بازی با سوریه مهم است.

پایان پیام/





منبع: فارس