به گزارش زیرنویس، در ادامه واکنش‌ها و اظهارات ضد و نقیض محافل امنیتی و رسانه‌ای غرب درباره مبدأ حملات به پایگاه اشغالگران آمریکایی در اردن، نیویورک تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا نوشت: در حالی که ایران «تسلیحات، منابع مالی و گاهی اطلاعاتی» را به گروه‌های مقاومت ارائه می‌کند، اما هیچ مدرکی دال بر […]

به گزارش زیرنویس، در ادامه واکنش‌ها و اظهارات ضد و نقیض محافل امنیتی و رسانه‌ای غرب درباره مبدأ حملات به پایگاه اشغالگران آمریکایی در اردن، نیویورک تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا نوشت: در حالی که ایران «تسلیحات، منابع مالی و گاهی اطلاعاتی» را به گروه‌های مقاومت ارائه می‌کند، اما هیچ مدرکی دال بر تصمیم گیری این کشور برای حملات وجود ندارد، «به این معنی که ممکن است از حملات آگاه نبوده باشد.»

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت دفاع پنتاگون در بیانیه‌ای مدعی شد که آمریکا می‌داند گروهی که پشت حمله به سربازان آمریکایی بوده «یک شبه‌نظامی تحت حمایت سپاه» است که «رد پای کتائب حزب‌الله را دارد».

سخنگوی پنتاگون بار دیگر با تکرار اتهامات بی‌اساس علیه ایران مدعی شد: ارزیابی نهایی در این‌باره انجام نمی‌دهیم اما می‌دانیم که ایران پشت آن است. قطعاً ایران به تسلیح و تجهیز این گروه‌ها برای انجام این حملات ادامه می‌دهد و ما قطعاً آنها را مسؤول خواهیم کرد.

پیش از این «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته بود آمریکا به‌دنبال تشدید تنش در منطقه نیست.

کربی روز دوشنبه در پاسخ به اینکه آیا آمریکا با توجه به تکرار حملات نیروهای مقاومت منطقه علیه مواضع این کشور در پی در گرفتن جنگ غزه، حمله شدیدتری به منظور ایجاد بازدارندگی انجام می‌دهد، گفت: «ما الان در حال بررسی گزینه‌های پیش روی خود هستیم. مسلماً، ما الان با وجود کشته‌شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن بیش از ۳۰ نفر، در موقعیت دیگری قرار داریم.»

کربی با اشاره اینکه «آمریکا در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ دادن» است، گفت: «چیزی را پیشتر از رئیس‌جمهور اعلام نمی‌کنم اما می‌توانم بگویم که او تعهداتمان نسبت به دفاع از خود، نظامیان و مواضعمان در منطقه را بسیار جدی می‌داند.»

کربی همچنین گفت آمریکا معتقد است گروه مقاومت «کتائب حزب‌الله عراق» حمله به پایگاه آمریکا در مرز اردن و سوریه را انجام داده است.

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دستکم ۳۴ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.
سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تأیید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و بیش از ۳۰ پرسنل نظامی این کشور زخمی شدند.
گروه مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که شامگاه یک شنبه به تعدادی از نقاط در سوریه و فلسطین اشغالی حمله کرده است.

منبع: مـهر