به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،  به احتمال فراوان وحید امیری بازیکن توانمند و مسن‌ترین عضو تیم فعلی پرسپولیس از نیم فصل دوم به ترکیب این تیم باز خواهد گشت. غیبت امیری در نیم فصل نخست که تنها در چهار هفته ابتدایی به میدان رفت ضربه بزرگی به پرسپولیس زد و حالا با حضور […]

- چالش جدید سرمربی پرسپولیس برای ترکیب یازده نفره

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس،  به احتمال فراوان وحید امیری بازیکن توانمند و مسن‌ترین عضو تیم فعلی پرسپولیس از نیم فصل دوم به ترکیب این تیم باز خواهد گشت. غیبت امیری در نیم فصل نخست که تنها در چهار هفته ابتدایی به میدان رفت ضربه بزرگی به پرسپولیس زد و حالا با حضور او احتمال اینکه شرایط این تیم در فاز حمله تغییر کند و بهبود یابد زیاد خواهد بود.

به نظر می‌رسد اوسمار ویرا هم مثل یحیی گل محمدی قصد دارد از امیری در خط میانی استفاده کرده و دیگر به او در دفاع چپ میدان ندهد کما اینکه در دوره سرمبیگری یحیی و در مواقعی که تیم او عقب می‌افتاد یا نیاز مبرم به گل داشت امیری به دفاع چپ می‌رفت تا از عقب زمین اضافه شده و زور تیم را در کانال‌های کناری بیشتر کند که حالا با حضور عبدالکریم حسن بازیکنی که برعکس نعمتی رونده و تهاجمی است شاید نیازی به این جابجایی هم نباشد.

در چنین شرایطی با توجه به اینکه اوسمار ویرا نشان داده به سیستم ۱-۳-۲-۴ علاقه دارد امیری برای بازی در پست وینگر چپ کاندیدا خواهد بود. پستی که در سیستمی متفاوت در اختیار مهدی ترابی ملی پوش پرسپولیس بوده است.

از طرفی امیری قابلیت بازی در جناح مقابل و حتی یکی از دو هافک پشت سر رفیعی یا حتی پست ۱۰ را نیز داراست و با توجه به انعطاف پذیری و توانمندی‌هایش قادر است در هر چهار پست خط میانی بازی کند و تاثیرگذار باشد که باید دید اوسمار برای او جه نقشه‌ای در سر دارد.

همچنین با توجه به تغییر سیستم اوسمار حالا عالیشاه دیگر کاپیتان سرخ‌ها نیز جای ترابی و صادقی را در پست وینگر چپ و راست تهدید می‌کند و این دو بازیکن نمی‌توانند از فیکس بودن خود در ترکیب مطمئن باشند. عالیشاه در سیستم ۱-۱-۴-۴ می‌توانست به عنوان بازیکن آزاد پشت سر مهاجم نوک به میدان برود و نقش آفرینی کند، اما در سیستم فعلی قاعدتا باید وینگر چپ و راست باشد مگر اینکه مربی برزیلی طرح دیگری برایش داشته باشد.

در عین حال فعلا امیری و عالیشاه رقبایی جدی برای ترابی و صادقی در مثلث سه نفره خط میانی هستند و البته این برای اوسمار یکی از چالش‌های بزرگ و شاید مهمترین چالش برای رسیدن به ارنج اصلی در شروع نیم فصل دوم خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا