به گزارش زیرنویس، سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان در تشریح این خبر گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان مالباخته به این پلیس مبنی بر مسدودی و سوء استفاده از کارت بانکی، کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس، […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان در تشریح این خبر گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان مالباخته به این پلیس مبنی بر مسدودی و سوء استفاده از کارت بانکی، کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی توسط کارشناسان این پلیس، مشخص گردید فرد متهم با طراحی کانال و سایت صیغه‌یابی متصل به ربات فیشینگی، شهروندان را به باز کردن لینک جعلی ترغیب نموده و با هدایت قربانیان به صفحه فشینگ، حساب آنان را خالی می‌نمود. همچنین با استفاده از نصب بد افزار بر روی گوشی شاکی، اقدام به ارسال پیامک انبوه از طریق ربات به شماره خطوط مختلف در سراسر کشور می‌نمود.

سرهنگ حسینی ادامه داد: ماموران عملیات ویژه پلیس فتا پس از رصد اطلاعاتی و هماهنگی با مقام قضائی، فرد کلاهبردار را در شهرستان اهواز مورد شناسایی قرار داده و طی عملیاتی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی از بررسی ابعاد گسترده این پرونده خبر داد و اظهار کرد: در بازجویی بعمل آمده از متهم، مشخص شد وی با وجوه شکات، اقدام به خرید کالا نموده و از این طریق پولشویی می‌کرد. در نتیجه متهم ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، به همراه پرونده تکمیلی به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان ضمن توصیه به شهروندان خاطر نشان کرد هموطنان عزیز از ورود به لینکهای ناشناس و ارسال اطلاعات فردی خودداری نموده و به تبلیغات دروغین صیغه یابی در فضای مجازی اعتماد نکنند. همچنین مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در فضای مجازی می‌باشد.

علی رنجکش

منبع خبر: رکنـا