درگیری جواد نکونام با علی خطیر دوباره به بالاترین سطح ممکن رسیده و این دقیقاً همان مسئله‌ای است که کاظم اولیایی در گفت‌وگو با زیرنویس از آن ابراز ناراحتی و نگرانی می‌کند. پس از چند ماه آرامش، حالا دوباره شاهد تقابل جدی جواد نکونام و علی خطیر هستیم. به نظر شما این قضیه چطور باید […]

- هیچ مدیری در استقلال برای برکناری سرمربی اختیار تام نداشت/ وقتی هیئت مدیره جلسه منظم ندارد، خطیر چطوری برای برکناری نکونام نامه گرفت؟

درگیری جواد نکونام با علی خطیر دوباره به بالاترین سطح ممکن رسیده و این دقیقاً همان مسئله‌ای است که کاظم اولیایی در گفت‌وگو با زیرنویس از آن ابراز ناراحتی و نگرانی می‌کند.

پس از چند ماه آرامش، حالا دوباره شاهد تقابل جدی جواد نکونام و علی خطیر هستیم. به نظر شما این قضیه چطور باید جمع شود؟
بالاخره وقتی که ناهماهنگی به وجود می‌آید و شرایط اینگونه می‌شود، باشگاه   سلسله مراتب  دارد اولآ فورآ هیئت مدیره باید جلسه فوق العاده بگذارد وبه مسئله پیش آمده رسیدگی کند.در ثانی مجمع باشگاه استقلال باید نظارت و پایش نمایدچون بحث اعتبار این باشگاه در میان است. الان چه کسی می‌داند کدام یک از افراد در مجمع استقلال حضور دارند؟ با تشکیل جلسه مجمع و تدوین استراتژی برای هیئت مدیره، وظیفه تک تک افراد مشخص می‌شود و کسی نمی‌تواند از دایره اختیارات خود خارج شود. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، هم علی خطیر به طور کامل درک می کند که باید تابع هیئت مدیره باشگاه استقلال باشد و هم اینکه جواد نکونام به عنوان سرمربی متوجه این نکته خواهد بود که باید خودش را با مدیرعامل و کادر مدیریتی باشگاه هماهنگ کند. در واقع سلسله مراتب اداری و انضباطی به طور کامل رعایت خواهد شد.

جواد نکونام در بخشی از مصاحبه خودش مدعی شده که علی خطیر یک نامه از هیئت مدیره در اختیار دارد که با استناد به آن هر زمان که تشخیص داد می‌تواند سرمربی را برکنار کند. شما این مسئله را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این حرف‌ها در واقع توهمی است که اطرافیان  به آنها القا می‌ کنند. اولاً هیچکدام از مدیران عامل محترم استقلال در هیچ مقطعی اختیار تام پیرامون چنین تصمیم گیری نداشته‌اند، در ثانی وقتی جلسات هیئت مدیره استقلال به صورت منظم برگزار نمی‌شود و الان مدت‌هاست که این هیئت مدیره جلسه نگذاشته‌،  چطور چنین نامه  مطرح و چنین اختیاری را به مدیر عامل  تفویض کرده اند. همه عزیزان ودوستان هم باشگاهی باید به این مسئله توجه کنند که استقلال مجموعه ای با قدمت  ۷۷ ساله است که پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا محسوب می‌شود. سطح و پرستیژ باشگاه استقلال خیلی بالاتر از این حرفهاست و همه باید خودشان را در مسیری قرار بدهند که رفتار و حرف‌هایشان خدای نکرده به کلاس باشگاه لطمه وارد نکند. الان تیم شرایط خیلی خوبی دارد. ما صدرنشین لیگ برتر هستیم و در جام حذفی هم می‌توانیم مدعی باشیم بنابراین نباید جو تیم بر هم بخورد. من قبول دارم که باشگاه مشکل مالی دارد و از طرف دیگر جواد نکونام هم دوست دارد بهترین بازیکنان را در اختیار داشته باشد ولی رسیدن به یک تعامل ارزشمند و مشترک نیازمند مذاکرات اصولی طرفین است. و بالاترین هنر مدیریت واظهار علاقه  واقعی به باشگاه

گروهی از هواداران استقلال معتقدند با توجه به بازگشت دکتر علی آقامحمدی، او می‌تواند قضیه را جمع بکند و باید در این مسئله ورود کند.
ببینید، با توجه به اینکه ایشان با وزیر ورزش و رئیس سازمان خصوصی‌سازی جلسه داشته‌اند باید ببینیم  ایشان چه مسئولیتی را در استقلال پذیرفته اند. آیا قرار شده ایشان به چنین مسائل و اختلافاتی سر و سامان بدهند یا اینکه در جهت تصمیم سازی‌های کلان باشگاه استقلال ورود کنند؟ من در این مورد صاحب نظر نیستم.

منبع: خبـر ورزشی